جزییات خبر

مسعودنیا خبر داد:

آمادگی کامل پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی با وقوع بارندگی و سیل احتمالی در منطقه

آمادگی کامل پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی با وقوع بارندگی و سیل احتمالی در منطقه
(یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰) ۱۱:۰۸

رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از آمادگی کامل نیروهای ایمنی پالایشگاه های مجتمع جهت بروز هرگونه باران سیل آسا در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد مسعودنیا در این باره گفت: در پی هشدار بارش شدید باران و امکان وقوع سیلاب در جنوب استان بوشهر، پالایشگاههای مجتمع گاز پارس جنوبی در آمادگی کامل قرار دارند و جهت تولید ایمن و پایدار گاز گام بر می‌دارند.

وی در ادامه بیان کرد: واحد پدافند غیر عامل و مدیریت واکنش در شرایط اضطراری مجتمع، پس از دریافت اطلاعیه مرتبط با وقوع بارندگی سیل اسا و احتمال وقوع سیل در منطقه با سطح هشدار قرمز، از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، اقدام به تشکیل جلسات متعدد درحوزه مرتبط با شرایط اضطراری مطروحه نمود.

مسعودنیا تصریح کرد: برگزاری جلسات مدیریت شرایط اضطراری در ستاد مجتمع و در سطح پالایشگاه های مجتمع، بررسی وضعیت کانال های دفع آبهای سطحی و تمیزکاری و رفع موارد مشکل زا در سطح مجتمع در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن انجام شد.

وی افرود: عملیات رگلاژ و شیب بندی در سطوح و نواحی خاکی، فیلتر هوای کمپرسور ها و حصول اطمینان از تمیز بودن آنها، انجام لایه روبی و تمیزکاری حوضچه های آرامش در سطح مجتمع و بررسی مسیر های دسترسی و جاده های پیرامونی با موفقیت انجام شده است.

رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: بررسی وضعیت برق پشتیبان پالایشگاه ها و وضعیت EDG ‌ها و ...، ایجاد 4 ایستگاه پشتیبانی ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین در سطح سایت 1و 2 پارس جنوبی و مشخص نمودن تیم های عملیاتی در دوشیفت صبح و شب در سطح پالایشگاه ها و افزایش تعداد نفرات در شیفت شب از دیگر اقدامات مهم در وقوع سیل احتمالی می باشد.

وی گفت: ایجاد آماده باش در استراحتگاه های مجتمع جهت اسکان اضطراری، حصول اطمینان از ذخیره سازی و شارژ کپسول های گاز مستقر در رستوران استراحتگاه ها، حصول اطمینان از وضعیت سوخت و ذخیره سازی به مدت یکماه در سطح مجتمع، تجهیز دو دستگاه خودرو پیش ران جهت بررسی وضعیت جاده جهت تردد اتوبوس های شرکت در محورهای مواصلاتی عسلویه - سیراف، سیراف- جم و سیراف – کنگان از موارد مهم انجام شده در این خصوص می باشد.

مسعود نیا افزود: با تلاش و امادگی تیم های عملیاتی مجتمع گاز پارس جنوبی و اقدامات انجام شده در این خصوص، پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی در مدار تولید پایدار قرار دارند و امیدواریم با توان و برنامه ریزی کامل بدون هیچ گونه حادثه ی شرایط جوی ناپایدار را پشت سر خواهیم گذاشت .








(یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰) ۱۱:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید