جزییات خبر

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی:

گام های بلند پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در مسیر تولید مستمر و پایدار گاز

گام های بلند پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در مسیر تولید مستمر و پایدار گاز
(یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰) ۰۹:۲۲

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در جهت حفظ و پشتیبانی از پایداری تولید پاک و مانع زدائی‌های عملیاتی، اقدامات بسیار شاخص و مهمی انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد شفیع موذنی ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روی متخصصان و کارکنان پالایشگاه پنجم در مسیر تولید پایدار و مستمر گاز گفت: تعمیرات یکی از کمپرسور های تامین هوای فشرده پالایشگاه پنجم یکی از اقدامات شاخص در این خصوص می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعمیرات یکی از کمپرسور های تامین هوای فشرده پالایشگاه پنجم به دلیل ارتعاشات بالا و ساییدگی بیش از حد پره از سرویس خارج شد.


موذنی ادامه داد: به دلیل عدم امکان تعمیر آن(ساییدگی زیاد) ، فرآیند ساخت پره در دستور کار قرار گرفت، علیرغم تکنولوژی بالا، خوشبختانه در سایه ی همدلی و کار گروهی نیروهای جوان و کارآمد و با تکیه بر توان و دانش بومی ساخت این قطعه ی بسیار مهم کلید خورد.


مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: در کوتاهترین بازه زمانی ممکن، ساخت پره و بالانس دینامیکی مجموعه شفت مرحله سوم کمپرسور توسط سازندگان داخلی با موفقیت انجام گرفت و در حال حاضر کمپرسور مذکور بدون هیچ مشکلی در سرویس قرار دارد.

موذنی با اشاره به توانمندی بسیار بالای متخصصان جوان این پالایشگاه بیان کرد: عملیات تعویض گلایکول مورد استفاده در فرایند جهت جلوگیری از تشکیل هیدارت در خطوط فراساحلی یکی دیگر از اقدامات مهم و شاخص در حوزه ی تولید پایدار گاز در این پالایشگاه می باشد.


وی افزود: انجام تعمیرات حوضچه دریافت پساب صنعتی و عملیاتی کردن آن در جهت صیانت از محیط زیست و انجام تعمیرات و عملیاتی سازی یکی از توربوکمپرسورهای صادرات گاز جهت دسترس پذیری تجهیزات حیاتی در فصول سرد سال از دیگر اقدامات مهم در مسیر تولید پایدار گاز می‌باشد.


موذنی ادامه داد: تعویض چرخه آمین ردیف‌های اول،دوم و چهارم گازی و تاثیر در فرآیند جداسازی با هدف پایداری تولید و عملیات بهینه سازی سیستم خنک‌سازی پکیج‌های واحد دانه بندی گوگرد با هدف حفظ و پیوستگی عملکرد بهینه پکیج‌ها و جلوگیری از چسبندگی ناشی اصطکاک شکلی و سطحی گوگردهای پاستیلی شکل، دو اقدام و گام اساسی در این پالایشگاه می باشد.


مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: کارکنان و متخصصان جوان این پالایشگاه یک ایرکولر مستعمل که در پالایشگاه به ضایعات تبدیل شده بود را پس از انتقال به حالت عملیاتی در آورده که این حرکت مانع از افت راندمان و توقف تولید پالایشگاه شد، برای این‌کار نیاز به تغییر ساختار مکانیکی ایرکولر معیوب برای جایگزینی ایرکولر بازسازی شده بود که خوشبختانه انجام شد.





(یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰) ۰۹:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید