جزییات خبر

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی:

فرآورش حداکثری رسالت مهم کارکنان پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی

فرآورش حداکثری رسالت مهم کارکنان پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰) ۰۹:۱۲

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تصمیمات و اقدامات اجرایی مهم فرآورش حداکثری گاز را در فصول سرد سال در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سهیل رفیعی در جمع کارکنان و متخصصان پالایشگاه دهم بیان کرد: تاکنون با تلاش های متخصصان وکارکنان ، تصمیمات و اقدامات اجرایی بسیار مهمی را در خصوص فرآورش حداکثری گاز در فاز نوزدهم انجام گرفته و مهم‌ترین رسالت این پالایشگاه تولید حداکثری در فصول سرد سال است.

وی با بیان اینکه عملیات تعمیرات اساسی سال جاری یکی از دستاوردهای مهم در این خصوص می باشد بیان داد: چهارمین دوره عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم به مدت بیست و چهار روز در تیرماه سال جاری با انجام 2 هزار و 575 درخواست کار به انجام رسید.


مدیر پالایشگاه دهم مجتمع مهمترین اقدامات انجام شده در عملیات تعمیرات اساسی سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعویض و بروزرسانی کنسول های اتاق کنترل مرکزی، تعویض مولکولارسیو تمام بسترهای نم زدایی ردیف های گازی و تصفیه بوتان، انجام عملیات شستشوی کلدباکس ردیف های گازی با زایلین، بازرسی ریبویلر احیای آمین واحد بازیافت گوگرد، اجرای، تعمیرات موردی 17 برج، 87 مخزن، 14 راکتور، 24 مبدل حرارتی،‌35 کولر هوایی، 41 فیلتر و باضافه تعمیرات 465 عدد ولو از اقدامات مهم در بازه زمانی تعمیرات اساسی می باشد.


وی همچنین اعلام کرد، راه اندازی تجهیزات توربواکسپندر چهار ردیف گازی یکی از شاخص ترین اقدام انجام شده در این پالایشگاه گازی مجتمع گاز پارس جنوبی می باشد .

رفیعی در خصوص راه اندازی موفقیت آمیز توربواکسپندر چهار ردیف گازی و تاثیرات درخشان این مهم بر تولید پالایشگاه گفت: با راه اندازی تجهیزات توربواکسپندر چهار ردیف گازی، تولید محصولات با ارزش افزوده ی بالا شامل اتان با رشد 300 درصدی، 240 درصدی پروپان و 65 درصدی بوتان را به ثبت رسانده است.


وی به مزایای مهم و اثرگذار این دستاورد مهم بر اقتصاد کشور اشاره نمود و بیان کرد: این محصولات با ارزش افزوده ی بالا هم به لحاظ اقتصادی حایز اهمیت بوده و در راستای سیاست کاهش خام فروشی می باشد و هم از منظر استراتژیکی خوراک پتروشیمی ها را تامین نموده که جزو حیاتی ترین بخش های بدنه ی اقتصادی کشور در شرایط تحریم بوده اند. با این میزان تولید پالایشگاه دهم سهم بسزایی در ثبت رکورد تاریخی تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز در کشور داشته و از سوی دیگر از تولید محصولات جانبی با وجود شرایط تحریم هم در حوزه ی ارزآوری و هم مصرف نیاز داخل بسیار درخشان عمل کرده است.

(چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰) ۰۹:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید