جزییات خبر

در راستای سیاست های کلی محیط زیست بزرگترین مجتمع گازی کشور؛

بازیافت و استفاده مجدد بیش از 90 تن ضایعات مسباره در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی

بازیافت و استفاده مجدد بیش از 90 تن ضایعات مسباره در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶) ۱۵:۱۸

رئیس HSE پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی از بازیافت و استفاده مجدد بیش از 90 تن ضایعات مسباره ناشی از عملیات سند بلاست این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، امید معرفیان فرد، رئیس HSE پالایشگاه پنجم اظهار داشت: در راستای سیاست های کلی محیط زیست کشور و اهداف کلان و خرد محیط زیستی شرکت ملی گاز، جهت مدیریت پسماندهای صنعتی و جلوگیری از هدر رفت منابع و سرمایه های ملی، این پالایشگاه با همکاری شرکت مجری پیمان تعمیرات اقدام به استفاده مجدد از پسماندهای مسباره جهت انجام عملیات سندبلاستینگ پروژه هایی در خارج از پالایشگاه نموده است.


معرفیان فرد در ادامه افزود: در این عملیات بالغ بر 90 تن مسباره ناشی از فعالیت های سندبلاستینگ جهت استفاده مجدد به کارگاه مرکزی شرکت مذکور تحویل گردید.


وی اضافه نمود: با توجه به شرایط عملیاتی، سالانه مقدار زیادی پسماند مسباره در پالایشگاهها تولید می گردد.


رئیسHSE پالایشگاه پنجم عنوان داشت: این نوع پسماند پس از یک‌بار استفاده به لحاظ تغییر در اندازه و مشخصات کیفی مورد نیاز، کیفیت لازم جهت کارهای حساس پالایشگاهی را نداشته لذا به همین دلیل به محل نگهداری موقت پسماند انتقال داده می شود.


وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح و اصولی این پسماند در مراحل اولیه تولید، تفکیک و جلوگیری از اختلاط و آلودگی با سایر پسماندهای خطرناک و استفاده مجدد پسماند مذکور با توجه به اندازه و دانه بندی آن جهت اموری با حساسیت کمتر، می توان از هدر رفت آن جلوگیری بعمل آورد.


وی ادامه داد: استفاده مجدد از این پسماند گامی موثر در راستای دستیابی به شاخص ZWI و اهداف استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی می باشد که امید است در خصوص سایر پسماندها نیز اقداماتی مشابه به منظور صیانت از محیط زیست و جلوگیری از هدر رفت منابع صورت پذیرد.

سوم
سوم
اصلی

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶) ۱۵:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید