جزییات خبر

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران؛

کارکنان و متخصصان جوان مجتمع گاز پارس جنوبی مدیران با تجربه آینده‌ هستند

کارکنان و متخصصان جوان مجتمع گاز پارس جنوبی مدیران با تجربه آینده‌ هستند
(دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶) ۱۰:۵۳

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دیدار نوروزی و بازدید از پالایشگاه‌های دوم، پنجم و ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یقین دارم جوانان پرتلاش در مجتمع گاز پارس جنوبی در آینده از مدیران توانمند و با تجربه این کشور خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مهندس عراقی در دیدار نوروزی با کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی از نزدیک با حضور در اتاق کنترل پالایشگاه‌های دوم، پنجم و ششم بزرگترین مجتمع گازی کشور در جمع کارکنان و متخصصان جوان گفت: اکنون با مشاهده‌ی چهره‌های بسیار جوان و پر از انرژی در این جایگاه بسیار مهم، یقین دارم شما جوانانی که در سالهای ابتدایی حضور در شرکت ملی گاز ایران را سپری می‌کنید، در آینده از مدیران بسیار توانمند با تجارب ارزشمند خواهید بود.

سوم

سال جدید شاهد دستاوردهای بزرگ در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی خواهیم بود

محمد سعیدیان، رئیس بهره برداری پالایشگاه دوم در حاشیه‌ی بازدید مهندس عراقی از اتاق کنترل این پالایشگاه گفت: سالی که گذشت، برای کارکنان پالایشگاه دوم سالی بسیار فراز و نشیب بود، و امیدواریم در سال جدید شاهد دستاوردهای عظیم و مهمی در پالایشگاه دوم باشیم.

سعیدیان در ادامه افزود: فلرینگ نرمال پالایشگاه از 2.6 میلیون متر مکعب در هفته مطابق تعهد به کمتر از 2.45 میلیون متر مکعب در هفته رسیده است که این مهم نشان از تلاش خستگی ناپذیر کارکنان و متخصصان پالایشگاه دوم می‌باشد.

رئیس بهره برداری پالایشگاه دوم در حاشیه دیدار مهندس عراقی از اتاق کنترل این پالایشگاه عنوان داشت: این پالایشگاه با ظرفیت تولید 50 میلیون متر مکعب طراحی شده و با افزایش تولیدی که تا 60 میلیون متر مکعب در روز داشته ایم توانسته‌ایم شرایط سرد سال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه گفت: با اجرای پروژه FGR با همت و تلاش متخصصان این پالایشگاه، فلرینگ نرمال پالایشگاه به صفر خواهد رسید.

همچنین طرح توسعه‌ای جهت ارتقا واحد تصفیه پساب در دست شرکت نفت و گاز پارس می‌‌باشد انشاالله با اجرای آن منطبق با شرایط زیست محیطی آبهای پساب خواهیم شد.

سعیدیان یادآور شد: شرایط خطوط لوله‌های دریایی در سمت سکو مناسب نیست و به دلیل رسوب گذاری سطح مقطع لوله کاهش داشته است.

وی در ادامه عنوان داشت: از آنجایی که مدیریت خط لوله با شرکت POGC است باید برنامه ریزی لازم جهت رفع این مشکل نیز اتخاذ گردد.

عکس راهپیمایی 22 بهمن

قطع گازهای اسیدی و راه‌اندازی واحدهای بازیافت گوگرد از دستاورد مهم سال گذشته در پالایشگاه ششم


شهاب چهار لنگ، رئیس مهندسی و خدمات فنی پالایشگاه ششم در حاشیه‌ى دیدار مهندس عراقی و هیئت همراه از اتاق کنترل فازهای 15 و 16 گفت: قطع گازهای اسیدی و راه‌اندازی واحدهای بازیافت گوگرد در فاز 16 مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان یک دستاورد مهم زیست محیطی در پالایشگاه ششم می‌باشد.

وی با اشاره به تولید مستمر گاز در پالایشگاه ششم عنوان داشت: پایداری در فرآورش و تولید مستمر گاز در فصل سرمای زمستان نیز یکی از اقدامات مهم پالایشگاه ششم می‌باشد.

چهار لنگ در حاشیه دیدار نوروزی مهندس عراقی تصریح کرد: کارکنان و متخصصان پالایشگاه ششم با جانفشانی و تلاش شبانه روزی توانستند شرایط پایدار تولید را در بارندگی و سیل بی‌سابقه‌ی منطقه حفظ نمایند.

یکی از اقدامات مهم در تعمیرات اساسی پیش رو برنامه‌ریزی در جهت کاهش مشعل سوزی می‌باشد و امیدواریم این مهم با موفقیت به پایان برسد و بتوانیم برگ زرین دیگری را رقم بزنیم.

اصلی
پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر 54 میلیون متر مکعب گاز را به شبکه‌ی سراسری انتقال می‌دهد

ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم ضمن تبریک به مناسبت سال نو گفت: در بخش تولید در حال حاضر پالایشگاه پنجم با در سرویس قرار داشتن چهار ردیف پالایش، 54 میلیون متر مکعب گاز در روز جهت تزریق به شبکه سراسری ارسال می‌کند.

وی با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه افزود: 2 هزار و سیصد تن اتان در روز به عنوان خوراک پتروشیمی های منطقه، 2 هزار و شصت تن پروپان مایع و هزار و دویست تن در روز بوتان مایع جهت صادرات و 150 تن در روز گوگرد به عنوان محصول جانبی تولید می‌نماید.

مدیر پالایشگاه پنجم در ادامه عنوان داشت: با توجه به افزایش ظرفیت 10 درصدی پالایشگاه علاوه بر دریافت ظرفیت کامل خوراک ارسالی از سکوهای دریایی روزانه بین 3 تا 5 میلیون متر مکعب گاز ترش از پالاشگاه چهارم دریافت می‌نماید.

خرمدل افزود: در بخش زیست محیطی اقدامات موثززی در کاهش فلرینگ و کاهش آلودگی‌های فاضلاب خروجی صورت گرفته است، به صورتی که علیرغم میزان 2.34 میلیون متر مکعب در روز به عنوان فلرینگ مجاز طراحی مقدار کنونی تا مقدار 0.15 میلیون متر مکعب در روز کاهش داده شده است.

این مقام مسئول گفت: همچنین حوضچه سوزا از سه سال گذشته به طور کامل حذف شده است که این مهم سهم به‌سزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.







مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶) ۱۰:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید