جزییات خبر

به محوریت پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی

تمرین پدافند شیمیایی در سطح منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با موفقیت برگزار شد

تمرین پدافند شیمیایی در سطح منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با موفقیت برگزار شد
(یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰) ۰۸:۴۹

تمرین پدافند شیمیایی در سطح منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به محوریت پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی : تمرین پدافند شیمیایی در سطح منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به محوریت پالایشگاه چهارم و دیگر پالایشگاههای سایت یک مجتمع گاز پارس جنوبیدر تاریخ 4 آبان ماه 1400 برگزار گردید.

مدیریت پالایشگاه چهارم , بهزاد سالاری ضمن برشمردن مهمترین دستاوردهای این رزمایش بزرگ عنوان داشت: با پیشنهاد سازمان پدافند غیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی, برگزاری این رزمایش در راستای تمرین و هماهنگی هر چه بیشتر پالایشگاههای مجتمع گاز و همچنین ارزیابی نحوه استفاده از ظرفیت بالای شرکت ها و سازمانهای منطقه در مواجهه با بحران های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

این رزمایش با سناریوی پیش بینی شده نشت فرضی گاز و تشکیل ابرسی گاز ترش در محوطه تاسیسات طراحی شده و تعدادی مجروح و مصدوم فرضی ناشی از عوارض حادثه و تلاش برای نجات از منطقه خطر جهت درمان توسط آمبولانس (10 مصدوم)و کلیه پرسنل نیز تخلیه با اتوبوس به بیرون از پالایشگاه انتقال داده شدند با موفقیت به انجام رسید.

در ادامه وی با اشاره به رسالت مجتمع گاز پارس جنوبی و همچنین پالایشگاه چهارم جهت جلب رضایتمندی حداکثری ذینفعان خود از جمله: ساکنین منطقه عسلویه, شرکت های پتروشیمی, نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی منطقه همکاری همه جانبه گروههای ذکر شده جهت مدیریت و عبور از هر گونه شرایط اضطراری ناخواسته را از دیگر اهداف این تمرین عنوان نمود.

در راستای نیل به اهداف ارزیابی کمی و کیفی تجهیزات و امکانات منطقه، حصول اطمینان از آمادگی تیم های عملیاتی، رزمایش واکنش در شرایط اضطراری و بررسی عملکرد و مهارت در به‌کارگیری به موقع تجهیزات و سرعت عمل در پاسخ به وضعیت اضطراری اعلام شده میان کلیه‌ی واحدهای ایمنی و آتش‌نشانی، کلینیک، حراست، بهره‌برداری و سایر بخش‌های پالایشگاه، از دیگر اهداف این رزمایش بود که با موفقیت مورد تمرین قرار گرفت.

در این تمرین که با همکاری و مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی بود و نهادهای نظامی و انتظامی منطقه , رئیس HSEشرکت ملی گاز ایران و رئیس پدافند غیر عامل مدیریت بحران شرکت ملی گاز ایران به نحوه ی انجام این رزمایش نظارت کامل داشتند.

لازم به ذکر است مطابق برنامه ریزی، این رزمایش در چهار فاز عملیاتی، عملیات مهار نشت گاز در ورودی پالایشگاه چهارم، عملیات امدادو نجات مصدومین حادثه، عملیات تخلیه اضطراری جامعه صنعتی انجام پذیرفت.



(یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰) ۰۸:۴۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید