جزییات خبر

معاون وزیر نفت در نشست با مسئولین شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی:

حیات و ممات هر سازمان به نیروی انسانی بستگی دارد

حیات و ممات هر سازمان به نیروی انسانی بستگی دارد
(دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰) ۱۳:۳۴

حیات و ممات هر سازمان به ویژه شرکت ملی گاز ایران بستگی به نیروهای انسانی و تلاش و همت آنان دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، در بازدید دو روزه خود از منطقه پارس جنوبی، در نشستی با مدیران و مسئولان ارشد این مجتمع گازی، ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، با بیان این مطلب، اظهار داشت: پارس جنوبی، گنجینه بزرگ انرژی کشور است که خداوند به ما عطا کرده و به صورت امانت به صنعت نفت سپرده شده و از آن جا که حدود 50 درصد از درآمدزایی اقتصاد کشور را برعهده دارد، نگاه ویژه به نیروی انسانی آن، بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه و پس از استماع گزارش کامل مدیران این مجتمع، افزود: با توجه به آمار و برنامه های اعلام شده، چنانچه هر فاز پارس جنوبی درست کار کند، یک درصد بر رشد ناخالص ملی تاثیرگذار است و این ممکن نمی‌شود، مگر با همت و تلاش کارکنان و متخصصینی که با دل و جان در این شرایط سخت کار می‌کنند.

چگنی در بخش دیگری در سخنان خود، تکمیل زنجیره ارزش در این مجتمع بزرگ گازی را بسیار پر اهمیت خواند و گفت: توان تولید روزانه ۵۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ۲۱ هزار تن گاز مایع، ۷۶۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن اتان به همت همین نیروی انسانی که در حال حاضر، بالغ بر ۱۷ هزار نفر هستند، میسر شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: پارس جنوبی به‌عنوان محور انرژی کشور و با سهم ۷۳.۷ درصدی در سبد انرژی فسیلی کشور است که ۵۰ درصد از این سهم، به مجتمع پارس جنوبی اختصاص دارد؛ اما نکته قابل توجه، نُرم سهم گاز طبیعی در سبد کشورهای دنیاست که ۲۳ درصد است و این در حالی است که در کشور ما، این وابستگی، ۷۱ درصد و به نظرم، این، رسالت مهم صنعت گاز است.

چگنی افزود: اینجاست که مفید بودن شما به‌عنوان نیروی انسانی به خوبی خود را نشان می‌دهد. در واقع، اگر تلاش شما برای تولید این انرژی پاک نباشد، وضعیت انرژی و حتی اقتصادی کشور دچار مشکل می‌شود و این نشانه تأثیر بالای شما در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان بار دیگر با نکوداشت بیست وسومین سالگرد تأسیس این مجتمع گازی و با تشکر از همراهی و همدلی تمامی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با تکیه بر داشته‌های‌ خود که همان سرمایه های انسانی است و نیز یکپارچگی مجتمع به عنوان یک مجتمع بزرگ پالایشگاهی، به سرآمدی منظور شده در افق 1404 که قرار گرفتن در رتبه سوم تولید کنندگان گاز دنیا و سهم 8 تا 10 درصدی از تجارت جهانی گاز است، دست یابیم.

(دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰) ۱۳:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید