جزییات خبر

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

مجتمع گاز پارس جنوبی باید در کلاس جهانی باشد

مجتمع گاز پارس جنوبی باید در کلاس جهانی باشد
(شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰) ۰۷:۴۷

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بر تبدیل مجتمع گاز پارس جنوبی به برند بین‌المللی در کلاس جهانی تأکید و اعلام کرد: از هرچه که سبب شود این مجموعه به سمت بالا هدایت شود حمایت خواهم کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مجید چگنی پس از بازدید از پالایشگاه‌های اول و هشتم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و واحد بودارکننده، در نشستی با مدیران و مسئولان ارشد این مجتمع گازی ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، گفت: ما باید افقی را برای مجتمع گاز پارس جنوبی ببینیم، زیرا به‌دنبال تثبیت این شرکت هستیم.

وی ادامه داد: به لطف خدا نیروهای بسیار متخصص و خوبی از نظر کمّی و کیفی در این مجموعه فعال هستند، نفراتی که از اینجا به بخش‌های دیگر مانند ستاد شرکت ملی گاز رفته‌اند منشأ خیر بودند و بسیار تحول‌آفرین شدند. اینها مراحلی است که برای رشد این سازمان پیش روی ماست و سبب افتخار است که نیروهای بسیار خوبی در مجتمع گاز پارس جنوبی فعال هستند.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون مراحل رشد خود را می‌گذراند و پالایشگاه‌ها تقریباً در حال تکمیل هستند و پالایشگاه جدیدی نخواهیم داشت. مجموعه پارس جنوبی به‌طور تقریبی در حال تکمیل است و در سطح خشکی کار زیادی ندارد، ان‌شاءالله این سازمان در مرحله رشد یک پله دیگر بالا می‌رود، اما در مجموع در همه این مراحلی که طی کرده‌ است چه از نظر تربیت نیروهای متخصص و چه در تأمین انرژی که مأموریت اصلی آن است و چه در حوزه خدمات فنی و مهندسی بسیار خوب بوده است.

چگنی تأکید کرد: بچه‌های ما در اینجا توانمندی را دارند که هرکجا بروند بتوانند یک پالایشگاه را اداره و حتی بتوانند راه‌اندازی کنند و من می‌دانم که کارکنان مهندسی ما این توانایی را دارند که در جاهایی بتوانند پالایشگاهی را از صفر بسازند و اینها همه‌ افتخار و سرمایه نظام است و برای یک شخص نیست.

وی ادامه داد: نظام تصمیم گرفته که در این منطقه مأموریت‌هایی را به سازمان‌هایی محول کند و این سازمان‌ها به رشد و بلوغی رسیده‌اند که سبب افتخار شده است. این مراحل طی شده و اکنون به اینجا رسیده و ما اکنون باید دورنمای دیگری را برای آن متصور شویم. نباید به این فکر کنیم که متوقف شویم یا از سرعتمان کاسته شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین اظهار کرد: به نظر من یکی از مراحلی که این سازمان باید در برنامه‌های کلان خود پیش‌بینی کند (البته بعضی از این برنامه‌ها در ستاد به عهده ماست و یکسری دیگر از این برنامه‌ها به عهده اینجاست)، این است که در غایت کار مجتمع گاز پارس جنوبی برند شود که در تمام دنیا آن را به عنوان برند گازی کشور بشناسند.

چگنی گفت: ما باید زمینه‌های مختلف از نیروی انسانی گرفته تا بحث اچ‌اس‌ئی تا بحث گازرسانی و مهندسی و بحث‌های مختلف را آماده کنیم تا با کمترین هزینه بیشترین سود را ببریم.

وی افزود: اگر قرار باشد مجتمع گاز پارس جنوبی برند شود ما باید به ناچار به سمت بیزینس یونیک حرکت کنیم، یعنی به این سمت برویم که برای محصولات درصدی را به مرور تعیین کنیم و بگوییم این محصول تولید می‌شود و باید این مقدار آن به اینجا برای توسعه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌های نیروی انسانی و توسعه‌های مختلف برگردد و این‌طور نباشد که از بالا بودجه بدهند.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: استانداردها می‌تواند فراتر از استانداردهای منطقه‌ای و ملی باشد و باید بین‌المللی باشند؛ اینجا شرکت مجتمعی است که می‌تواند یک برند بین‌المللی باشد و نیرو برای راه‌اندازی پالایشگاه‌ها بفرستد، می‌تواند به یکسری از تولیداتش افتخار کند که به‌طور مثال کیفیت این تولید من این‌گونه است. اینکه ما هر روز به اینجا بیاییم و برویم فایده ندارد، ما باید برای این مجتمع گاز پارس جنوبی افقی را ببینیم. واقعاً چنین شرکتی با این همه مجتمع و تولید نداریم، نیروها و مدیرهایمان باید در سطح کلاس جهانی باشند.

چگنی تأکید کرد: ما باید از بهترین دانشگاه‌ها جذب نیرو کنیم، برای برندینگ شدن نباید هرکسی را داخل آوریم و هرکسی را مسئول یا مدیر کنیم. باید خیلی کار کرد و این سبب می‌شود همیشه در حال حرکت به سمت افقی باشیم که ترسیم کرده‌ایم، اما وقتی پالایشگاه‌های ما فقط یک تولیدی را انجام دهند و ما هر روز درگیر کارهای روزمره باشیم فایده ندارد. باید چیزهای دیگر را هم همراه این کارها انجام دهیم و افق‌های دیگر را ببینیم.

وی یادآور شد: من از همه پیشنهادهای راهبردی، کلان و محوری حمایت می‌کنم، یعنی از هرچیزی که سبب شود مجتمع گاز پارس جنوبی به سمت بالا هدایت شود حمایت خواهم کرد.

(شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰) ۰۷:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید