جزییات خبر

با انجام اقدامات نوآورانه و با تکیه بر توان داخلی

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گازی پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام است

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گازی پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام است
(یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰) ۱۲:۲۷

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم با تلاش و تکیه بر توان داخلی متخصصان و کارکنان این پالایشگاه با موفقیت در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد صداقت پور ، رئیس پالایش پالایشگاه هفتم با اشاره به اینکه انجام تعمیرات اساسی تضمینی برای تولید حداکثری و پایدار گاز مورد نیاز کشور و صادرات گاز در فصل های مختلف سال علی الخصوص در فصل زمستان می باشد افزود: تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه هفتم که در بازه زمانی بیست روزه و طی جلسات متعدد و کارشناسی شده،برنامه ریزی گردیده بود،اهداف مهم و تاثیرگذار در تولید پایدار را در پی داشت.

وی در این خصوص گفت: رفع مشکلات فرآیندی در واحدهای شیرین سازی گاز با تعویض و شستشوی شیمیایی پکینگ های برج احیا و رفع موانع تولید گاز شیرین و تولید اسپک مورد نیاز پتروشیمی های منطقه، اجرای طرحهای اصلاحی موثر در کاهش بازه زمانی تعمیرات اساسی سال های آتی پالایشگاه و همچنین کاهش آلاینده های زیست محیطی از مهمترین اقدامات انجام شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال 1400 می باشد.


صداقت پور در ادامه خاطرنشان کرد: بازرسی بیش از 70% تجهیز پالایشگاهی و تعمیر 120 عدد شیرآلات پالایشگاه و انجام تعمیرات پیشگیرانه و بهینه سازی کارت های کنترلی UPS و همچنین انتقال توان های اکتیو و ری اکتیو مصرفی موتورها به سیستم کنترل جهت پایش و بهینه سازی مصرف انرژی پالایشگاه از موارد مهم و کلیدی در عملیات تعمیرات اساسی می باشد که با توان متخصصان این پالایشگاه محقق شده است.


وی ادامه داد: اجرای طرح های اصلاحی بر روی توربین های پالایشگاه جهت جلوگیری از تریپ های مکرر و تثبیت شرایط توربین ها از دیگر موارد مهم در عملیات تعمیرات اساسی می توان نام برد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط موجود شیوع اپیدمی کرونا به منظور حفظ سلامت کارکنان طی جلساتی با واحدهای محترم ایمنی،حراست،امور اداری و رفاهی پالایشگاه ،هماهنگی لازم و تمهیدات مورد نیاز در این خصوص اتخاذ شده است.

شایان ذکر است که تعمیرات اساسي این پالایشگاه طبق برنامه از قبل تعیین شده تا 29 شهریور ادامه دارد.
(یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰) ۱۲:۲۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید