جزییات خبر

با اقدامات نوآورانه و تکیه بر توان داخلی؛

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(یکشنبه ۱۰ اَمرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۴۹

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ همزمان با شیوع ویروس کرونای دلتا، گرمای بی سابقه در منطقه و مسائل روزکارگران زحمتکش،وعلیرغم همپوشانی 72 درصدی فازها در تعمیرات اساسی، این عملیات به طریقی منحصربفرد به ثمر نشست تا بار دیگر ترکیبی از نبوغ و دقت نظر در برنامه‌ریزی، مدیریت، خلاقیت و حماسه‌سازی نیروی انسانی به نمایش گذاشته شود.

رئیس بهره‌برداری و رئیس تعمیرات‌اساسی پالایشگاه دهم مجتمع در این باره گفت: در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، پالایشگاه دهم برای دومین سال پیاپی میزبانبزرگ‌ترین عملیات تعمیرات اساسی مجتمع گاز پارس جنوبی بود که به لطف باریتعالی با برگزاری جلسات متعدد، برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق، بکارگیری بهینه نفرات،نظارت موثر و مدیریت تلفیقی در بحث حضور نیروی انسانی، اجرای دقیق برنامه توسط شرکت بهره‌برداری و تعمیرات مپنا به عنوان مجری پیمان تجمیعی پالایشگاه دهم، رعایت پروتکل های بهداشتی در حین کار، جابجایی و اسکان و نیز تامین اقلام مورد نیاز به سرانجام رسید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تعمیرات اساسی سال 1400 مجموعا شامل 2511 درخواست کار در بخش‌های مختلف بود که برای دومین سال پیاپی به شاخص بالاتر از عدد 90 رسید که بیشتر از میانگین کل مجتمع در سال 99 می‌باشد. این شاخص برای تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم در سال 1400 معادل91واحد کار در روز، در سال گذشته 93 واحد کار در روز بوده و میانگین مجتمع 61 واحد کار در روز می‌باشد. از سوی دیگر همزمان،پیمانکار طرح فاز ۱۹نیز تعداد1442آیتم برای رفع پانچ و فعالیت‌های باقیمانده پروژه را انجام داد.

نعمتی در ادامه عنوان داشت: از مهم‌ترین فعالیت های انجام شده در تعمیرات اساسی امسال می‌توان به تعویض کنسول‌های اتاق کنترل مرکزی، نصب سیستم میترینگ اتان، تعویض مولکولارسیو 14 بستر نم‌زدا در ردیفهای گازی و تصفیه‌ی بوتان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رفع نشتی از پایلوت و بازرسی تیپ فلر B، انجام عملیات شستشوی کلدباکس های ردیف‌های اول و چهارم گازی با زایلین و عملیات بک پافینگ کلدباکس‌های چهار ردیف گازی، رفع مشکل ارت در ITRهای 11 و 13 و تعمیر444مورد شیر در ولوشاپ اشاره کرد. تحقق صددرصدی 170آیتم مدنظر بازرسی فنی نیز دستاورد مهم دیگر این دوره بود.

رئیس بهره‌برداری و رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تعویض کنسول‌های اتاق کنترل مرکزی پالایشگاه افزود: از مهم‌ترینفعالیت‌های صورت گرفته طی بازه‌ی تعمیرات اساسی تعویض کنسول های اتاق کنترل مرکزی پالایشگاه دهم بود که از چند منظر قابل توجه است. بالابردن ایمنی فرایندی، بهبود قابلیت اطمینان (Reliability) سیستم کنترل پالایشگاه و رفع پانچ‌ها، کاهش توقفات ناخواسته ناشی ازاتصالات ناقص کابل‌های کنترلی (Loose Connection‌)، کامل کردن لوپ‌های کنترلی در کنار توجه به ارگونومی بهداشت ایمنی در کنسول‌های جدید، دستاورد بزرگی را برای این پالایشگاه رقم زد.

نعمتی گفت: با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا در منطقه همکاران در واحد HSE در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، اسکان و تردد تعداد بالای افراد شاغل در بازه‌ی تعمیرات اساسی در سطح پالایشگاه، سوله‌ای با ظرفیت بالغ بر 300 نفر و تهویه‌ی مناسب را تجهیز کردند. دستاورد بزرگ دیگر اتمام تعمیرات اساسی 1400 بدون حادثه جدی است که آمارنفرساعت کار بدون حادثه را به بیش از 5 میلیون و 736 هزار و 650 ساعت رساند.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دهم ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی تمامی همکاران در مجموعه پالایشگاه دهمعنوان نمود:این دستاورد بزرگ و توان انجام چنین پروژه‌های پیچیده با وجود دشواری‌های خاصنشان از همت بلند، تعهد ، تخصص، زحمات فداکارانه و مسئولانه همکاران پرتلاش در پالایشگاه دهم دارد که موجب افتخار و شایسته تقدیر است.


(یکشنبه ۱۰ اَمرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۴۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید