جزییات خبر

با ارتقاء سطح آمادگی و مواجهه با شرایط اضطراری

تمرین مدیریت شرایط اضطراری پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

تمرین مدیریت شرایط اضطراری پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰) ۱۱:۰۶

در راستای آمادگی تیم های مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی اولین تمرین (ERC) با مشارکت تمامی تیم های عملیاتی و پشتیبانی بر اساس اهداف پیش بینی شده با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حبیب الله رئوف رئیس بهداشت, ایمنی و محیط زیست پالایشگاه دوازدهم در حاشیه برگزاری این تمرین گفت: صنعت گاز کشور یکی از صنایع پر ریسک صنعت بوده و مجتمع گاز پارس جنوبی با تجمع پالایشگاهها و اثرات دومینویی بروز بحرانها بر یکدیگر و با پتانسیل ریسک خطر پذیری بالا، پیش بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و مواجه، بازسازی و بازتوانی در فرآیند سیستماتیک مدیریت بحران را به عنوان یک ضرورت دانسته و در این راستا شاخصهای استراتژیک، اهداف و برنامه های خود را در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، احصاء نموده است.

وی ادامه داد: به همین منظور و حفظ آمادگی و مواجهه با شرایط اضطراری, تمرین واکنش در شرایط اضطراری در سطح B با موضوع نشت شدید گاز سمی و قابل اشتعال بر روی سیلابه گیر ورودی به پالایشگاه دوازدهم در اولین روز فصل تابستانبا حضور کلیه واحد های عملیاتی و پشتیبانی و مشارکت پالایشگاه های معین برگزار گردید.

رئوف در ادامه خاطر نشان کرد: این تمرین طبق برنامه ریزی و سناریوی پیش بینی شده و با در نظر گرفتن کلیه الزامات و دستورالعملهای مرتبط با کووید 19 برگزار گردید.

وی در ادامه به مهمترین هدف از انجام این تمرین اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آمادگی کلیه واحد های عملیاتی و پشتیبانی پالایشگاه در هنگام بروز حوادث، وضعیت حضور تیم های معین، بررسی ارتباطات و اطلاع رسانی در شرایط اضطراری،حصول اطمینان از عملکرد صحیح کلیه واحدها و گروههای درگیر در شرایط واقعی را از مهمترین اهداف این تمرین عنوان نمود.

رئیس بهداشت, ایمنی و محیط زیست پالایشگاه دوازدهم تصریح کرد فازهای 22/24 مجتمع گاز پارس جنوبی با آمادگی کامل به استقبال تعمیرات اساسی خود می رودو با رعایت دقیق مسائل ایمنی و بهداشت در راستای تولید و سربلندی کشور گام بر خواهد داشت.

در پایان تمرین، رئیس هسته(ERC.L) آقای مهندس گرامی شیرازی به اتفاق دیگر اعضاء ضمن بازدید از محل تمرین،از کلیه گروه‌های شرکت کننده در تمرین مدیریت شرایط اضطراری به ویژه نیروهای بهره برداری ، تعمیرات، حراست،پشتیبانی، ICT و ایمنی و آتش نشانی تقدیر و تشکر نمود و جلسه شناسایی نقاط ضعف و قوت تمرین با حضور اعضا هسته مدیریت واکنش در شرایط اضطراری وارزیابان محترم برگزار و موارد قابل بهبود نیز بررسی و صورتجلسه شد.


(سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰) ۱۱:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید