جزییات خبر

با انجام اقدامات نوآورانه

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۴۴

عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام اقدامات نوآورانه جهت تولید پایدار و مستمر گاز با موفقیت پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بهره گیری از روش های نوین و تجربیات گذشته در شرائط سخت کرونایی حاکم بر جامعه و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی با موفقیت به اتمام رسید.


محمد شفیع مؤذنی، مدیر پالایشگاه سوم، با اعلام این خبر گفت: عملیات تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبینیز همانند سال گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی و برنامه ی ابلاغی از طرف مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید گاز با اولویت بندی تجهیزات مورد درخواست واحدهای بازرسی فنی، مهندسی، بهره برداری و تعمیرات پیشگیرانه با هدف تولید پایدار گازو برداشت حداکثری از میدان مشترک گازی پارس جنوبی و اطمینان از تامین گاز در فصول سرد سال با مشارکت تمامی واحدهای عملیاتی و پشتیبانی با موفقیت پایان یافت.

وی افزود: در راستای اهداف عالیه سازمانی شرکت ملی گاز ایران و به تبع آن؛ پالایشگاههای مجتمع گاز پارس جنوبی، تولید گاز پایدار با فرآورش حداکثری و باکیفیت، از اهم ماموریت اجرایی پالایشگاه سوم می باشد.

ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮرﺗﺤﻘﻖ اﯾﻦﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ، اﻗﺪاﻣﺎتﻓﺮاوان و ﻣﺘﻨﻮﻋﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ اﻧﺠﺎمﭘﺬﯾﺮد که ﯾﮑﯽ از ﭘﺮوژهﻫﺎﯾﯽﮐﻪﻣﯿﺘﻮاﻧﺪکمکﺷﺎﯾﺎﻧﯽﺑﻪ اﯾﻦﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ نماید ﺑﻬﺒﻮدﭘﺮوژهﺗﻌﻤﯿﺮات اﺳﺎﺳﯽ اﺳﺖ که این پالایشگاه هر ساله سعی نموده از روش های جدید و به روز شده استفاده نماید.

مؤذنی پیرامون فعالیتهای انجام شده در بازه تعمیرات اساسی سال 1400 خاطر نشان کرد: به طورکلیفعالیتهای اصلاحی و پیشگیرانه بسیار زیادی در این پروسه زمانی تعمیراتی انجام گردید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: از دیگر اقدامات مهم عملیاتی تعمیرات اساسی میتوان به؛ تعویض تمامی پیچ و مهره های استک واحد 108 ، تعویض قسمت عمده خط 10 اینچ بالانس لاین میعانات گازی مربوط به واحد سیلابه گیر، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات گازی،تعویض مولکولارسیو درایرهای ردیف گازی دوم و چهارم، بازرسی از برجهای احیای آمین ردیف اول و دوم، تعویض فیلترهای ورودی واحد 101 هر چهار ردیف گازی،انجام تعمیرات مسیر آب دریا به واحدها، بروز رسانی نرم افزارهای مربوط به لاجیک F&G و برق، اشاره کرد که با هدف بهبود شاخص هایی چون قابلیت اطمینان ، در دسترس پذیریو ارتقای رضایتمندی مشتریان انجام گردید.


مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در خاتمه، عنوان داشت: با توجه به سرمایه‌های انسانی جوان، متخصص و متعهدی که در این پالایشگاه وجود دارد، امید است در سال جاری بتوانیم در عرصه تولید گاز، گام های مؤثر و بلندی برداریم.










(دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید