جزییات خبر

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام است

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام است
(یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۰۹:۴۱

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از آغاز عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در بالاترین سطح آمادگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ هادی چابوک در این باره عنوان کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مطابق با برنامه، در بالاترین سطح آمادگی از تاریخ 26 فروردین ماه با همت و تلاش شبانه روزی متخصصان شروع شده و تا تاریخ 16 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.



وی در این خصوص ادامه داد: در این بازه زمانی ذکر شده، 16 روز جهت فعالیتهای فاز 20 و 16 روز جهت فعالیت های فاز 21 با همپوشانی 10 روزه جهت انجام فعالیتهای دوره توقف کامل می باشد.

چابوک بیان کرد: به منظور به حداقل رسانی بازه توقف و با در نظر گرفتن محدودیت های موجود در خصوص نیروی انسانی به دلیل شرایط خاص ناشی از بیماری کوید 19، انجام تعمیرات اساسی با 128500 نفر ساعت برنامه ریزی گردید.


مدیر پالایشگاه هشتم در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت دسترس پذیری تجهیزات و قابلیت اطمینان آنها در حفظ و استمرار تولید پایدار و هدف استراتژیک مدیریت دارایی های فیزیکی، مطابق دستورالعمل های بازرسی فنی، تجهیزات پالایشگاهی در دوره های منظم سالانه مورد بازبینی و تعمیرات اساسی قرار می گیرند.


وی گفت: بر این اساس در تعمیرات اساسی امسال با رعایت تمامی پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده مربوط به بیماری کوید 19 و نظارت مستمر اداره محترم HSE، برای انجام تعداد 1938 درخواست کار تعمیراتی و تعدادی از پانچ های باقیمانده طرح، برنامه ریزی و تامین منابع مورد نیاز انجام شده است.


به گفته ی چابوک؛ از این تعداد درخواست کار می توان به بازرسی داخلی حدود 173 تجهیز اصلی شامل (انواع تانک، مبدل حرارتی، مخازن، فیلترها، درام ها...)، تعمیر و کالیبراسیون حدود 458 عدد شیر صنعتی و شیر اطمینان در سایز و کلاس مختلف، اشاره نمود.

وی گفت: جوشکاری حدود 125 نقطه روی مسیرهای بخار و فرآیند،حدود 15 طرح اصلاح مهندسی، تعویض کاتالیست رآکتورهای نم زدای کلیه ردیف های گازی، انجام بازرسی و تعمیرات مشعل های فاز 20 و درامهای مربوطه، تعمیر 19 عدد از شیرآلات (KV) مربوط به واحدهای نم زدایی، تعمیرات شیرهای اصلی مسیر اصلی بخار پالایشگاه، بورسکوپی توربوکمپرسورهای صادرات گاز و تعمیرات دوره ای دو سالانه 4 دستگاه کمپرسور مهم و حساس، در دستور کار قرار دارد.

چابوک ادامه داد: تعمیرات دوره ای و تنظیمات تجهیزات برقی و برق ورودی پالایشگاه، UPS ها، اصلاحات مورد نیاز بر روی سیستم PDCS و اتوماسیون کامل کلید های برقی پالایشگاه با اجرای حدود 20 کیلومتر کابل کشی، انجام تنظیمات مهندسی بر روی 450 عدد از رله های حفاظتی مهم و حساس (تحت عنوان پروژه Watch Dog)، از اقدامات مهم دیگر در بازه زمانی تعمیرات اساسی می باشد.

این مقام مسئول اداه داد: همچنین تست تخلیه جزیی کابل های اصلی برق ورودی از پست GIS به Sub 1 ،و همچنین تعمیرات دوره ای و کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیقی و نواقص سیستم کنترل FGS,DCS,ESD، تست سیستم HIPPS فاز 20، رفع مشکلات مربوط به سیستم کنترل توربین های گازی، تعویض فیدبک سوییچ دمپرهای توربین گازی ردیف 2و5و7 و همچنین تعدادی از برنامه ها و اهداف مهم تعمیراتی که در بازه تعمیرات اساسی قابل انجام دارند، اشاره نمود.

به گفته ی مدیر پالایشگاه هشتم؛ در حوزه اهداف استراتژیک اداره تعمیرات نیز 6 هدف مهم و تاثیر گذار تعریف شده است که تعدادی از این اهداف باید در پایان دوره تعمیرات اساسی محقق شوند که خوشبختانه مطابق با برنامه ریزی های انجام شده، اجرای آنها عملیاتی شده است و نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد.


وی در خصوص جذب نیروی انسانی در بازه زمانی تعمیرات اساس یادآور شد: برای دوره تعمیرات اساسی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوید 19، حدود 700 نیروی موقت جذب شده‌اند که این تعداد علاوه بر 410 نفر نیروی پیمانکاری پالایشگاه برای تعمیرات جاری هستند.


چابوک در ادامه عنوان داشت: در تعمیرات اساسی سال 1399شاخص عملکرد حجمی پالایشگاه هشتم حدود98% میباشد که در سطح مجتمع عملکرد بسیار قابل قبولی می باشد. امسال نیز برای افزایش این شاخص و بهبود شاخص عملکرد زمانی تعمیرات اساسی، با شناسایی و ریشه یابی چالش های سالهای گذشته، اقدامات بسیار موثری برنامه ریزی و انجام شده است.

وی افزود: از شهریورماه سال گذشته مطابق با آنالیز درخواست کارهای تعمیراتی، منابع، خدمات و اقلام یدکی مورد نیاز پیش بینی و برای تامین آنها برنامه ریزی شده است و در این راستا علاوه بر همکاری بسیار دلسوزانه پرسنل خدوم و پیمانکار محترم پالایشگاه هشتم، دیگر واحدهای مجتمع نظیر مجموعه عملیات، تعمیرات اساسی ستاد و کارگاه مرکزی، همکاری بسیار صمیمانه و متعهدانه داشته اند.


چابوک در ادامه با اشاره به شعار سال و حمایت از سازندگان داخلی گفت: این مجموعه مفتخر است که در راستای تحقق و تبین منویات حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و رفع موانع تولید، و همچنین یکی از سیاستهای اصولی و ملی مجتمع گاز پارس جنوبی مبنی بر استفاده از خدمات و کالاهای ایرانی و همچنین توانمند سازی شرکای تجاری، قدم های بسیار جدی و موثری بردارد که برای تعمیرات اساسی امسال حدود 6000 کالا مورد نیاز از منابع داخلی تامین شده است و تحریم ها و محدودیت های ظالمانه موجب شکوفایی و ایجاد فرصت بسیار استثنایی برای شرکتهای دانش بنیان و توانمند داخلی شده است.


(یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۰۹:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید