جزییات خبر

در سال 99

تولید 17 هزار و 244 میلیون متر مکعب گاز شیرین در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید 17 هزار و 244 میلیون متر مکعب گاز شیرین در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰) ۱۰:۲۱

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد پارسال با اقدامات نوآورانه و تکیه بر توان داخلی، 17 هزار و 244 میلیون مترمکعب گاز شیرین سازی شد.

به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد شفیع موذنی گفت: کارکنان پرتلاش پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در سایه ی همدلی و اقدامات نوآورانه توانستند در سالی که گذشت بیش از 17 هزار و 244 میلیون متر مکعب گاز را در این پالایشگاه شیرین سازی نمایند.

وی با تاکید بر اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی بعنوان بزرگترین تولید کننده گاز در کشور سرآمد می باشد افزود: از ابتدای سال 99 تا پایان بیش از 20 میلیون بشکه معیانات گازی نیز در فازهای 4 و 5 مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

موذنی در ادامه به تولید محصول اتان و پروپان این پالایشگاه در سال گذشته نیز اشاره نمود و عنوان داشت: در همین بازه زمانی، بیش از 770 هزار تن اتان و 600 هزار تن پروپان در این پالایشگاه به تولید رسیده است.

اقدامات و دستاوردهای مهم پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 99


مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی به اقدامات و دستاوردهای مهم این پالایشگاه در سال 99 اشاره نمود و افزود: اقدامات اصلاحی انجام گرفته بر روی سیکل آمین ردیف های گازی که منجر به رفع مشکل افزایش افت فشار برج جذب ردیف های گازی شده و ضمن حذف توقفات متعدد ردیف های گازی در طول سال ، تولیدسال 99 را نسبت به تولید چند سال اخیر 3 درصدافزایش داده است.

موذنی در این خصوص ادامه داد: اجرای موفقیت آمیز پروژه تکمیل فرایند جذب گوگرد محصولات پروپان و بوتان که علاوه برتثبیت کیفیت آینده و محصول استراتژیک، به کاهش 75 درصدی مصرف کاستیک،کاهش هزینه تولید و کاهش 75 درصدی دو رریزکاستیک به محیط زیست شده است یکی دیگر از دستاوردهای بسیار مهم پالایشگاه سوم در سالی که گذشت می باشد.

تکمیل تست ها و سنکرون برق پالایشگاه با برق پشتیبان که بهره‌برداری دائمی از برق پشتیبان را مقدور ساخته و راه اندازی پالایشگاه در مواقع قطع برق را تسریع نموده و تعویض غربال مولکولی ردیف های گازی و بهبود شرایط عملیاتی ردیفهای گازی که تولید اتان را قریب به تولید طراحی افزایش داده است دو مورد دیگر از دستاوردهای مهم در سال 99 می باشد.


اقدامات مهم سال 99 در حوزه ی تعمیرات پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی


موذنی با بیان اینکه کارکنان و متخصصان پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در بخش تعمیرات با تمام توان و تلاش شبانه روزی در مسیر شکوفایی و تولید پایدار گام بر می دارند ادامه داد: انجام 17757 دستور کار تعمیراتی با صرف 566326 نفر ساعت کارکرد در سال گذشته نشان از عزم راسخ و ستودنی این متخصصان و کارکنان بخش تعمیرات پالایشگاه سوم دارد.


وی تصریح کرد: انجام تعمیرات 48 هزار ساعته ردیف ششم توربین صادرات گاز، اتصال شبکه برق پالایشگاه سوم به شبکه سراسری و امکان دریافت تا 20 مگاوات به طور دائم و تا 30 مگاوات به طور موقت از شبکه سراسری و نیروگاه متمرکز که منجر به بهبود شاخص های مصرف انرژی در پالایشگاه سوم گردید و اصلاح سیستم EIS در تمامی ایستگاههای برق پالایشگاه سوم به منظور جلوگیری از آسیب به تجهیزات تابلوهای فشار ضعیف در زمان عملکرد EIS (شامل انجام تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز) از دستاوردهای واحد تعمیرات پالایشگاه سوم در سال گذشته می باشد.


موذنی ادامه داد: ارتقای سیستم روشنایی پیرامونی پالایشگاه سوم از طریق تعویض لامپ های بخار سدیم با لامپ های LED که علاوه بر بهبود قابل توجه روشنایی اطراف پالایشگاه ؛ منجر به کاهش مصرف انرژی گردید و رفع خرابی عدم بالانس شدن شفت مغناطیسی توربو اکسپندر ردیف چهرم گازی در محور Z از دیگر موارد مهم در این خصوص است.


(سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰) ۱۰:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید