جزییات خبر

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید بیش از13 هزار میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه فاز 13 مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید بیش از13  هزار میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه فاز 13 مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹) ۰۷:۳۹

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای سال تا کنون بیش از 13 هزار میلیون متر مکعب گاز تولید و فرآورش شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد سعیدیان در این باره گفت: پالایشگاه یازدهم ( فاز 13 ) مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از پالایشگاه های جدید پارس جنوبی می باشد که اکنون با ظرفیت کامل در مدار تولید می باشد و توانسته سهم بسزایی در سبد تولید مجتمع گاز پارس جنوبی داشته باشد.

وی با اشاره به میزان تولید و صادرات محصولات در این پالایشگاه افزود: از ابتدای سال تا اکنون بیش از 13 هزار و 102 میلیون متر مکعب گاز تولید و فراورش شده و در همین بازه زمانی بیش از 257 هزار و 136 تن اتان نیز به پتروشیمی های همجوار ارسال گردیده است.

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه، از ابتدای سال جاری تا کنون 17 هزار و 10 تن گوگرد دانه بندی شده و نزدیک به 12 میلیون بشکه میعانات گازی نیز به تولید رسیده است.

سعیدیان در ادامه به دیگر اقدامات و دستاوردهای مهم امسال در این مجموعه اشاره کرد و گفت: گذر از شاخص تولید 50 میلیون استاندارد متر مکعب روزانه گاز، کاهش حداکثری و به حداقل رساندن میزان مشعل سوزی پالایشگاه، راه اندازی و بهینه کردن واحد 108 و کاهش ارسال گازهای اسیدی به مشعل، راه اندازی خط ارسال مایعات گازی گرم و آغاز صادرات آن از جمله اقدامات مهم و شاخص امسال است.

سعیدیان ادامه داد: با توجه به اهداف سازمانی و جهت جلوگیری از بروز مشکلاتی که تجهیزات حیاتی در سایر پالایشگاهها داشتند, با ایجاد کارگروهی متشکل از سازنده, شرکت های مشاور دانشگاهی ضمن بررسی جهت ارائه راهکار در دستور کار قرار گرفت,

وی با اشاره به تعامل و همکاری سازنده با شرکت های سازنده داخلی و دانش بنیان در سال جاری تصریح کرد: ایجاد کارگروه تعمیرات مکانیک جهت تعامل با شرکت های دانش بنیان در جهت ساخت داخل تجهیزات خارجی که پتانسیل ساخت داخل دارند طبق دستور العمل و رویکرد ساخت داخل وزارت نفت در دستور این مجموعه ی پالایشگاهی قرار گرفت.

سعیدیان ادامه داد: ارتباط با ستاد تعمیرات و استفاده از پیمانهای داخل آنها جهت ساخت و بررسی مشکلات تجهیزات پالایشگاه, بعنوان مثال استفاده از قرارداد باز ساخت قطعات پمپهای گریز از مرکز دوربالا(سانداین) با شرکت داخلی و تجمیع تجهیزات و قطعات یدکی و دعوت از سازندگان داخل جهت بررسی نمونه و ارائه پیشنهاد فنی با رویکرد ساخت داخل (در حال انجام می باشد) از دیگر موارد مهم در این حوزه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار تولید مستمر و پایدار گاز ، موارد ایمنی و بهداشت در پالایشگاه یازدهم نیز کاملا رعایت و پیاده سازی شده عنوان داشت: شناسایی تعداد قابل توجهی پانچ در زمینه ایمنی و آتش نشانی و بهداشت و محیط زیست ، اندازه گیری پارامترهای بهداشتی از قبیل نور, تهویه و..... مطابق با استانداردهای مربوطه ، اندازه گیری پارامترهای زیست محیطی توسط پیمانکاران صاحب صلاحیت ، اختصاص و آماده سازی محلی جهت استقرار اتاق مدیریت بحران و سفارش گذاری تجهیزات مربوطه ، سفارش گذاری خرید تجهیزات حفاظت فردی و وسایل و ابزارآلات ایمنی و آتش نشانی و تدوین و برگزاری مانورهای ERT و ERC بصورت منظم از موارد مهم در این حوزه می باشد.



(دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹) ۰۷:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید