جزییات خبر

با اهدا 7 هزار نهال به اداره محیط زیست استان بوشهر

احیای جنگل های حرا توسط مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام است

احیای جنگل های حرا توسط مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام است
(یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹) ۱۲:۳۸

رئیس امور بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: همسو با صیانت از عرصه های طبیعی و سواحل شهرستان‌های همجوار، بیش از 7 هزار اصله نهال حرا به اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تحویل داده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد مسعودنیا در این باره عنوان داشت: در این پروژه‌ بزرگ، با حمایت مدیرعامل مجتمع و به همت واحد محیط زیست پالایشگاه‌های اول، سوم، پنجم و ششم، بیش از 7 هزار اصله نهال حرا جهت عملیات کاشت در سواحل استان بوشهر، به اداره کل حفاظت محیط زیست این استان تحویل داده شد.

رئیس امور بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: با توجه به لزوم حفظ و نگهداری و توسعه‌ی فضای سبز و محیط زیست در منطقه‌ی عظیم گاز پارس جنوبی، برنامه‌ی حمایت از جنگل‌های حرا یکی از اهداف بزرگ و مهم مجتمع گاز پارس جنوبی در سال های اخیر می‌باشد و با برنامه ریزی مدون و دقیق این مهم در حال انجام است.


مسعودنیا در این خصوص توضیح داد: مجتمع گاز پارس جنوبی از سال 90 پروژه‌ی بزرگ احیای جنگل‌های حرا را در پارک ملی دریایی نای‌بند آغاز و توانسته در سال 91 از طرف سازمان محیط زیست نشان " شرکت حامی حرا" را دریافت نماید و تاکنون مساحتی نزدیک به 30 هکتار از مناطق جزر و مدی پارک ملی دریایی نایبند و سواحل شهرستان‌های بوشهر، دلوار،دیر و کنگان را تحت پوشش قرار دهد.


وی ادامه داد: توسعه ی فضای سبز و استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای گسترش درختکاری در جنگل‌های سواحل شهرستان های همجوار مجتمع گاز پارس جنوبی از اهداف مهم این مجموعه ی بزرگ می باشد و در کنار تولید پایدار و ایمن گاز آمادگی لازم جهت هرگونه تعامل و همکاری در این خصوص با دستگاه های ذیربط را داریم.


مسعودنیا افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی به دلیل دارا بودن امکانات و زیرساختهای مطلوب اقدامهای خوبی را برای گسترش کاشت درخت حرا در خورهای منطقه انجام داده و با استفاده از فناوریهای نوین در زمینه حفظ محیط زیست و رعایت اصول HSE این عملیات را با همت کارکنان پرتلاش و دوستدار محیط زیست در پالایشگاه های مجتمع هرساله انجام خواهد داد.
گونه ی‌ جنگلى حرا (مانگرو) از ویژگى‌هاى اکوسیستم سواحل جنوبى ایران است که به طور پراکنده، از تنگهی هرمز به سمت شرق و اقیانوس هند، در سواحل عمان، پدید آمده‌اند.

جنگل های حرا یا مانگروی ایران در سواحل جنوب کشور در کناره خلیج فارس و دریای عمان از سمت جنوب غربی تا جنوب شرقی در استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده اند.


این جنگل‌ها در سواحل خلیج ‌فارس، پارک ملی دریایی نای بند، در اطراف بندر لافت، شمال جزیره ی قشم، ‌بندرخمیر دیده مى‌شوند. ابوعلى‌سینا، دانشمند بزرگ ایرانى، درخت این جنگل‌ها را حرا نامیده است.




خبر
(یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹) ۱۲:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید