جزییات خبر

استاندار استان مرکزی در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی

مجتمع گاز پارس جنوبی گوهر درخشان کشور و منطقه می باشد

مجتمع گاز پارس جنوبی گوهر درخشان کشور و منطقه می باشد
(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹) ۱۱:۲۲

استاندار استان مرکزی در بازدید از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی بعنوان یک گوهر درخشان در کشور و منطقه تبدیل شده است و هر روز شاهد رشد و شکوفایی این مجموعه ی بزرگ هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز کشور مجتمع گاز پارس جنوبی، سید علی آقازاده ، استاندار استان مرکزی در حاشیه ی بازدید از پالایشگاه سوم (فازهای 4و 5) مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش صنایع عظیم آن استان در ساخت و نصب تاسیسات نفت ، گاز و پتروشیمی و لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، خواستار مشارکت فعال و همه جانبه و همکاری مدیران و صاحبان صنایع در استان مرکزی با مجموعه واقع در قطب اقتصادی انرژی کشور گردیده و از تعامل سازنده مدیران پارس جنوبی در این ارتباط تقدیر و تشکر نمود.

وی گفت: اکنون در قطب اقتصادی کشور که مجتمع گاز پارس جنوبی بعنوان گوهر درخشان کشور و منطقه می باشد شاهد توانمندی ها و خلق دستاوردهای عظیمی می باشیم که هر ایرانی به این عظمت می بالد و افتخار می کند.

آقازاده در ادامه ی این بازدید خاطرنشان کرد: متخصصان و کارکنان پرتلاش مجتمع عظیم گازی کشور توانسته اند در شرایط سخت و مهم، کشور را در مسیر شکوفایی و اقتدار قرار دهند.

محمد شفیع موذنی، مدیر پالایشگاه سوم – در این بازدید نقش مجتمع گاز پارس جنوبی را در تولید بیش از 75درصد گاز کشور ، ویژه و بی بدیل خواند و با اشاره به گازرسانی به اقصی نقاط کشور ، بر اهمیت جایگاه این مجتمع در تامین سبد انرژی تاکید نمود .

موذنی ، با اشاره به جایگاه پالایشگاه سوم به عنوان یکی از کاملترین پالایشگاهها در مجتمع از حیث تنوع محصولات ، روند تولید این پالایشگاه در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل را مثبت ارزیابی نمود .

مدیر پالایشگاه سوم مهمترین محصول تولیدی پالایشگاه سوم را گاز طبیعی دانست که با انتقال به تمامی نقاط کشور مورد استفاده عموم مردم ، کارخانجات بزرگ ، متوسط و کوچک و نیروگاههای تولید برق قرار می گیرد و محصولات دیگر همچون میعانات گازی ، اتان ، پروپان ، بوتان و گوگرد نیز در کنار محصول اصلی استحصال می گردد که برای مصرف کنندگان دارای اهمیت زیادی می باشد .

(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹) ۱۱:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید