جزییات خبر

در راستای حفاظت از محیط زیست؛

کاشت 2 هزار و 500 اصله نهال حرا در سواحل استان بوشهر توسط پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی

کاشت 2 هزار و 500 اصله نهال حرا در سواحل استان بوشهر توسط پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹) ۱۳:۰۱

پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی اقدام به کاشت 2500 اصله نهال حرا در سواحل مستعد استان بوشهر با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهرو سازمانهای مردم نهاد (NGO) نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مهرداد عبدی مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی، این اقدام را در راستای احیای عرصه های مستعد کاشت گونه ی حرا در سطح استان بوشهر، پیاده سازی اهداف زیست محیطی ، حفظ و نگهداری از گونه بی نظیر حرا به عنوان اکوسیستم منحصر به فرد این منطقه اعلام نمود.

وی تعامل و ارتباط موثر و سازنده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، محیط زیست ستاد وسازمانهای مردم نهاد (NGO)را به عنوان یکی دیگر از اهداف این اقدام عنوان کرد و گفت: گسترش فضای سبز و ایجاد بستری مناسب جهت رضایتمندی ذی نفعان درون و برون سازمانی متاثر از صنعت پالایش گاز و صنایع همجوار یک وظیفه انسانی و عمل به مسئولیت محیط زیستی می باشد.

عبدی در ادامه خاطرنشان کرد: پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در کنار تولید گاز و محصولات جانبی نگاه ویژه و خاص به محیط زیست پیرامونی دارد و امیدواریم در کنار رشد و شکوفایی اقتصادی کشور، در حوزه حفاظت و صیانت از محیط زیست و فضای سبز نیز گام به گام حرکت کنیم.

در ادامه آقای خضری مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه اول گفت: جنگل های حرا در مناطق ساحلی جنوب کشور قرار دارد و به دلیل کارکردهای بی شمار و ارزش های زیست محیطی، حفاظت، احیاء و توسعه آن ها ضروریست. حرا از گونه های درختان دریایی شناور در سواحل خلیج فارس، زیستگاه مهمی برای آبزیان، بی مهرگان و پرندگان بوده و علاوه بر جذب آلودگی موجود در آّب و خاک، نقش مهمی در حفظ محیط زیست دریایی دارد.

وی با اعلام اینکه این شرکت از سال 1390 نسبت به کاشت گونه ی حرا در در سواحل نایبند، دیر و بوشهر اقدام نموده است؛ ابراز امیدواری کرد با ادامه این مسیر و همراستا با طرح "پویش سبز" سهم کوچکی از مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی این مجموعه در جهت صیانت از عرصه منابع طبیعی، کاهش پیامدهای ناشی از صنعت بر محیط زیست و پاسداشت از اکوسیستم بی بدیل جنوب کشور ادا شود.

(دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹) ۱۳:۰۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید