جزییات خبر

با هدف آمادگی و افزایش توان نیروهای عملیاتی؛

دو مانور بزرگ مدیریت بحران و پدافند غیرعامل (C.M.C) در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

دو مانور بزرگ مدیریت بحران و پدافند غیرعامل (C.M.C) در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۲۸

کارشناس ارشد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مهمترین هدف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری و به حداقل رساندن خسارات و تلفات در هنگام بحران با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، آقای مهندس حبیب الله رئوف کارشناس ارشد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: به منظور حفظ آمادگی و هماهنگی بین کلیه گروه‌ها و کارکنان عملیاتی در شرایط اضطراری و بحران، دو مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برگزار شد.

وی در این باره افزود: این دو مانور مشترک بین شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، شرکت ها و ارگانهای مستقر در منطقه عسلویه و همچنین سازمان پدافند غیر عامل کشور در نیمه اول اسفند ماه بصورت مشترک در کریدورهای بین پالایشگاهی و مخازن ذخیره سازی میعانات گازی برگزار گردید.

رئوف کارشناس ارشد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان مهمترین هدف از اجرای این مانورها عنوان داشت: افزایش هماهنگی بین مدیران و نفرات شرکت‌ها، ایجاد هماهنگی و ارتباط منظم بین اتاق کنترل پالایشگاه‌ها ،حصول اطمینان از عملکرد صحیح کلیه واحد ها و گروههای درگیر در شرایط واقعی را از مهمترین اهداف در این رزمایش عنوان نمود.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: ارزیابی میزان آماده به کار بودن و صحت عملکرد تجهیزات در برابر تهدیدات و بحران های احتمالی، ارزیابی تجهیزات آتش نشانی نصب شده در محوطه تانکها مانند شبکه آب آتش نشانی و هایدرانت ها، بررسی مسیر ها و راههای دسترسی موجود و زمان رسیدن نفرات امدادگر و آتش نشان به موقعیت، نحوه انتقال و نجات مصدومین، شناسایی پتانسیل های ایجاد کننده شرایط اضطراری و ... و ارزیابی عملکرد اعضای کمیته مدیریت بحران بود.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: جلسه کمیته مدیریت بحران نیز پس از اعلام وضعیت بحرانی با حضور مدیریت محترم عامل/جانشین و اعضاء کمیته مدیریت بحران برگزار و مشکلات، نقاط قوت و قابل بهبود این مانور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.


گفتنی است، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت برگزاری مانورهای مقابله با شرایط اضطراری (مطابق با دستورالعملهای جاری مجتمع) در مدت زمان سال جاری، تعداد 28 فقره مانور در سطح E.R.C و 2 فقره مانور در سطح C.M.C در تمامی پالایشگاههای مجتمع برگزار شد.



سوم
سوم
اصلی




مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید