جزییات خبر

برای نخستین بار؛

پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی صادرکننده گاز مایع سرد در سایت 2 پارس جنوبی

پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی صادرکننده گاز مایع سرد در سایت 2 پارس جنوبی
(شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹) ۱۰:۰۳

متخصصان و کارکنان پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در سایه اتکا به توانمندی داخلی، بر ای نخستین بار صادرکننده گاز مایع سرد در سایت دو پارس جنوبی را به ثبت رساندند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد نعمتی، رئیس بهره برداری پالایشگاه دهم( فاز 19 ) عنوان داشت: در سایه توان و دانش بومی، برای نخستین بار گاز مایع سرد ( ال پی جی) از پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی و در سایت دو صادر گردید.

وی در ادامه گفت: محصولات پروپان و بوتان یا همان گاز مایع (LPG) یکی از ارزشمندترین محصولات پالایشگاهی مجتمع گاز پارس جنوبی منجمله پالایشگاه دهم می باشد.

نعمتی در ادامه خاطرنشان کرد: پالایشگاه دهم مجتمع عظیم گازی کشور، اولین پالایشگاه گاز کشور بوده که توانایی صادرات این محصولات با ارزش به دو صورت گرم و سرد را دارا می باشد و صادرات گاز مایع گرم از این پالایشگاه از مرداد ماه سال 97 آغاز و تاکنون 640 هزار تن از این محصول صادر شده است.

نعمتی بیان کرد؛ در راستای تحقق صادرات گاز مایع سرد این پالایشگاه و سایر پالایشگاه های سایت 2 پارس جنوبی تکمیل تأسیسات بندر خدماتی تمبک مورد نیاز بوده که این امر در رأس کار مجریان طرح قرار گرفته و این مهم با همکاری و تلاش های شبانه روزی همکاران پالایشگاه دهم و همچنین اتکا به توان متخصصین داخلی در روز 12 بهمن ماه مزین به روز آغازین دهه مبارک فجر به ثمر رسید و خطوط ارتباطی محصولات پروپان و بوتان پالایشگاه به بندر تمبک راه‌اندازی گردید که به تبع آن این پالایشگاه علاوه بر صادرات LPG گرم آماده تحویل این محصول با ارزش به صورت سرد نیز خواهد بود.

این مقام مسئول در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: جهت تسریع عملیاتی شدن این امر مهم خطوط مورد نیاز برق، هوای ابزاردقیق و سوخت مصرفی بندر تمبک توسط پالایشگاه دهم آماده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کارکنان پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون با تمام توان جهت تولید پایدار گاز هم‌وطنان عزیز در فصول سرد سال به صورت شبانه روزی تلاش می نمایند و همواره به این خدمت بزرگ می بالند.
خبر
(شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹) ۱۰:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید