جزییات خبر

همزمان با روز هوای پاک

پاکسازی سواحل نایبند به همت کارکنان پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

پاکسازی سواحل نایبند به همت کارکنان پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹) ۱۰:۲۸

مراسم پاکسازی ساحل نایبند به همت واحد محیط زیست پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی ، در منطقه گردشگری خلیج نایبند برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ شهره طبیبی ، مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه سوم ، پیرامون گرامیداشت این روزاظهار داشت: بحران آلودگی هوا در کلانشهرها و مناطق صنعتی, از جمله دلایلی است که منجر به تشکیل ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا گردیده و به همین مناسبت, روز 29 دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام شده است و هرسال به فراخور شرائط, شعاری برای این روز تعیین می گردد.

وی افزود: در واقع روز هوای پاک, نمادی است برای تمرکز بیشتر بر روی ایجاد راه حل های مناسب در جهت بهبود کیفیت هوا و اقدامات کنترلی ساده که می تواند توسط افراد, شرکت ها, نهادهای دولتی و حتی جوامع انجام شود.

طبیبی به ارزش نامگذاری هفتگی هوای پاک در ایران اشاره کرد و عنوان داشت: اهمیت مشارکت در طرح کاهش آلایندگی و برخورداری از هوای پاک در بین مسئولین و مردم کشورمان, دست اندر کاران امر را بر آن داشت که ارزش این روز را به هفته هوای پاک تفویض ایام نمایند و این روزها را با نامهای آموزش , صنعت, طبیعت, قانون, مدیریت منابع آلاینده, مشارکت مردمی و تعهد مسئولان و هوای پاک نامگذاری کنند.

مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه سوم در پایان تصریح کرد: پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در راستای پایبندی به مسئولیتهای اجتماعی و همچنین به منظور ترویج فرهنگ زیست محیطی,در هفته هوای پاک, برنامه پاکسازی سواحل نایبند را به همراه بازدید از مناطق طبیعی آن منطقه با حضور جمعی از کارکنان برگزار کرد.

وی خاطر نشان کرد؛ در هفته گرامیداشت هوای پاک از ارائه دهنده طرح برتر محیط زیستی پالایشگاه سوم با عنوان بازیابی و ریکاوری گاز مبرد R22 در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای, تقدیر شد.

گفتنی است؛ با انجام ریکاوری گاز مبرد R22 و ذخیره سازی مجدد آن در مخزن و سپس تزریق مجدد به سیستم های سردخانه ای , مانع از انتشار حدود 30 کیلوگرم گاز مبرد R22 در محیط و جلوگیری از آلودگی هوا می گردد.

(چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹) ۱۰:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید