جزییات خبر

بازدید مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از سایت دو مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تولید 48 میلیون متر مکعب گاز شیرین از فاز 13

تولید 48 میلیون متر مکعب گاز شیرین از فاز 13
(دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹) ۰۸:۳۶

مسعود زردویان از پالایشگاه‌های 13، 22 و 24 و اسکله خدماتی سایت 2 بازدید و نشستی با مدیران سایت دو پارس جنوبی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ در این جلسه مدیران پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم به ارائه گزارش از آخرین وضعیت پالایشگاه پرداختند و در خصوص محدودیت‌ها و راهکارهای بهبود تولید این پالایشگاه‌ها توضیحاتی ارائه نمودند.

محمد سعیدیان، مدیر پالایشگاه یازدهم در این نشست با بیان اینکه هم‌اکنون فاز 13 خوراک خود را از 3 سکوی خود و IGAT5 تأمین می‌کند؛ اظهار داشت: در 60 روز گذشته به طور میانگین روزانه حدود 34 میلیون متر مکعب خوراک از سکوها دریافت شده است.

وی میزان خوراک دریافتی از IGAT5 در این بازه را روزانه حدود 14 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: میزان خوراک دریافتی فاز 13 در این بازه روزانه به طور میانگین نزدیک به 48 میلیون متر مکعب بوده است.

سعیدیان در ادامه گفت: در بیشترین روز نیز فاز 13 تا 36 میلیون متر مکعب خوراک از سکوها و بیش از 32 میلیون متر مکعب از از IGAT5 دریافت کرده است.

وی بیشترین خوراک دریافتی در یک روز توسط پالایشگاه یازدهم را حدود 53 میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: با دریافت این میزان خوراک بیش از 48 میلیون متر مکعب گاز و حدود 55 هزار بشکه میعانات گازی در فاز 13 تولید شده است.

وی بیشترین میزان تولید اتان توسط این فاز را هزار و 540 تن عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید پروپان یک هزار و 300 تن و بوتان 800 تن بوده است.

سعیدیان با بیان اینکه 150 تن سولفور مایع نیز در حداکثر تولید پالایشگاه تولید شده است، اظهار داشت: با تأمین مناسب خوراک پالایشگاه فاز 13 این آمادگی را دارد که در حداکثر توان تولیدات خود را صادر کند.

در ادامه مهدی گرامی شیرازی، مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون هر 4 سکوی فازهای 22 و 24 در سرویس هستند، گفت: با توجه به ظرفیت تولید سکوها و همچنین تأمین خوراک از IGAT5 این پالایشگاه مشکلی در تأمین خوراک ندارد و در شرایط مناسب در حال تولید محصولات خود است.

وی همچنین اظهار داشت: هم‌اکنون هر 4 ردیف گازی پالایشگاه دوازدهم و واحدهای اتان و ال‌پی‌جی نیز به طور کامل در سرویس هستند.

گفتنی است؛ در طراحی این فازها تولید 50 میلیون متر مکعب گاز صادراتی، 80 هزار بشکه میعانات گازی، 2 هزار و 500 تن اتان، 2 هزار تن پروپان، حدود یک هزار و 250 تن بوتان و حدود 300 تن سولفور در روز در نظر گرفته شده است.


خبر
(دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹) ۰۸:۳۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید