جزییات خبر

با هدف بالابردن توان تیم مدیریت در شرایط اضطراری

برگزاری تمرین واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی

برگزاری تمرین واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹) ۱۱:۳۳

تمرین واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی جهت آمادگی تمامی تیم های عملیاتی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ علی چاوشانی رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه چهارم در این باره گفت:پالایشگاه چهارم مجتمع با توجه به صدور گاز به پالایشگاه های مجاور و تداوم تولید در این پالایشگاه از اهمیت استراتژیکی برخوردار می باشد,لذا به جهت پیشبرد آمادگی جهت کنترل و مدیریت بحران سومین رزمایش واکنش سریع در شرایط اضطراری با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به سناریوی انجام شده در این تمرین عنوان داشت: وقوع و گسترش حریق در یکی از اتاق های طبقه سوم ساختمان اداری پالایشگاه چهارم با کنترل و مهار بسیار به موقع، این تمرین با موفقیت به سرانجام رسید.


چاوشانی عنوان داشت: باتوجه به تکمیل شدن توسعه طبقات ساختمان اداری پالایشگاه چهارم, به جهت ارزیابی و بررسی تجهیزات و مباحث ایمنی ساختمان های بلند مرتبه و هم چنین مشخص شدن نقاط ضعف و قوت احتمالی در مواجهه با اینگونه حوادثو پیشگیری از حوادث های احتمالی در ساختمان های بلند مرتبه و سنجش میزان آمادگی پرسنل عملیاتی برگزار گردید.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: ساختمان اداری پالایشگاه چهارم شامل 3 طبقه می باشد که طبقات 2 و 3 بدلیل در دست راه اندازی بودن سیستم تهویه مرکزی هنوز تعدادی از اتاقها خالی بوده و نفرات در آن مستقر نشده‌اند, در روز انجام این تمرین ضمن اعلام آتش سوزی بلافاصله یک تیم نجات از آتش نشانی با تجهیزات کامل و مورد نیاز جهت نجات مصدمین وارد ساختمان می گردند.

وی گفت: همزمان با تیم نجات مصدوم یک تیم دیگر از آتش نشانی اقدام به هوز کشی از مسیر راه پله به محل آتش سوزی نموده و شروع به اطفاء حریق می نماید, به دلیل سرایت آتش به دیگر اتاق ها و گستردگی حجم حریق درخواست تیم کمکی از آتش نشانی پالایشگاه سوم به موقعیت اعزام شدند و به تیم های اطفاء کننده حریق محلق و حریق بصورت کامل مهار گردید و این تمرین در این مرحله بسیار مطلوب انجام شد.

وی در ادامه گفت: امداد رسانی در ساختمان های بلند مرتبه نیازمند برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی عملیات اطفاء حریق در ساختمان های بلند مرتبه و دوره نجات از آسانسور در گروه های عملیاتی در زمان بحرانی ویژه گروه های هدف ,حائز اهمیت می باشد.

وی خاطر نشان کرد: برخی ازمهم ترین نقاط قابل بهبود این مانور می توان به برنامه ریزی جهت عقد تفاهم نامه با پتروشیمی بوشهر مقدمات لازم به منظور تبادل اطلاعات در زمان شرایط اضطراری و هم چنین با توجه به ظهور نسل چهارم انقلاب صنعتی,می توان به استفاده از اتاق مدیرت شرایط اضطراری قابل حمل اشاره نمود.

گفتنی است در پایان این تمرین, اعضاء هسته مدیریت بحرانبه همراه آقای مهندس رئوف و آقای مهندس عسکریان ناظرین محترم مانور, از محل وقوع بحران بازدید به عمل آوردند، و اقدامات اصلاحی جهت ارتقا هرچه بهتر تیم واکنش در شرایط اضطراری در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان از کلیه گروه‌های شرکت کننده در رزمایش به ویژه نیروهای حراست,پشتیبانی,کلینیک, ،ایمنی و آتش نشانی تقدیر و تشکر نمود.

1


خبر
(سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹) ۱۱:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید