جزییات خبر

با تولید پایدار گاز در فصول سرد سال؛

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹) ۱۰:۳۹

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان این پالایشگاه در کوتاهترین بازه زمانی ممکن به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ شهاب چهارلنگ، رئیس بهره برداری پالایشگاه ششم عنوان داشت: تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم با هدف رفع تنگناهای عملیاتی و آماده سازی واحدهای فرآیندی به منظور حفظ تولید گاز در فصل زمستان و نیز ارتقاء شاخص‌های عملکردی در حوزه تولید و بازرسی فنی با موفقیت پایان یافت.

چهارلنگ در ادامه خاطرنشان کرد: با تلاش و همت کلیه کارکنان در واحدهای مختلف پالایشگاه و بهره‌مندی از خدمات پیمانکار و پشتیبانی تمامی واحدهای ستادی با موفقیت و بدون هیچ حادثه ای زودتر از موعد برنامه ریزی این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: در عملیات تعمیرات اساسی سال جاری گلوگاه‌های اصلی حوزه تولید بویژه در ردیف‌های گازی دوم و چهارم بترتیب در 10 و 8 روز برنامه ریزی گردیده بود.

این مقام مسئول گفت: رفع مشکلات موثر بر تولید پایدار، ایمنی و کنترل فرآیند شامل تعویض بسترهای جاذب واحدهای نم زدایی، تعویض فیلترهای کوالیسر واحدهای شیرین سازی، شستشو و تعمیر سینی‌های برج‌های جذب و احیاء، تعمیر، کالیبراسیون و بازرسی شیرهای اطمینان (PSV)، تعویض صافی‌های ورودی و جریان مختلف Cold Box و انجام اقدامات اصلاحی (MR) بر روی صافی‌های فوق الذکر و سایر آیتم‌های برنامه ریزی شده قبلی با رعایت کامل الزامات ایمنی در طول بازه تعمیرات اساسی و کنترل دستور العمل های ایمنی پیش از راه اندازی PSSR) ) با تلاش متخصصان و استفاده از خدمات و توان شرکت‌های داخلی انجام گردید.

چهارلنگ افزود: عملیات تعمیرات اساسی امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و همزمانی آن با موج سوم این بیماری که با محدودیت هایی در زمینه جذب نیروی انسانی همراه بود با حداقل نفرات و اعمال اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی خوشبختانه بدون هیچ‌گونه ابتلا به پایان رسید.

وی گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده در عملیات تعمیرات اساسی امسال گام موثری در حفظ تولید پایدار گاز در زمستان پیش رو برداشته باشیم.


خبر
(یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹) ۱۰:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید