جزییات خبر

با تکیه بر توان داخلی

پنل کنترلی توربو ژنراتورهای پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت راه اندازی شد

پنل کنترلی توربو ژنراتورهای پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت راه اندازی شد
(چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹) ۱۳:۱۴

تابلو کنترلی توربو ژنراتورهای شبکه برقیبرای نخستین بار در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت برنامه دار و راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ وحید فیروزی – جانشین رئیس تعمیرات برق پالایشگاه سوم – با اعلام این خبر گفت:راه اندازی این تجهیز به منظور امکان ارتباط بهتر اپراتور با ژنراتورهادر جهت سهولت انجام فعالیتهای کنترلی و عملکرد مناسب شبکه برقی پالایشگاه سوم انجام پذیرفت .

وی افزود: دستگاه Pro-face یکصفحه لمسی(HMI Touch Panel)مربوط به سیستم کنترلی توربو ژنراتورهای پالایشگاه سوم می‌باشد که باتوجه به قابلیت‌های برنامه‌نویسی و کنترلی موجود آن، امکان ارتباط اپراتور با ژنراتور را جهت انجام برخی فعالیت‌ها مانند سنکرون کردن ژنراتور با شبکه، باز کردن بریکرخروجی ژنراتور، تست ارت فالت روتور و ... فراهم می‌سازد و درصورت معیوب بودن آن امکان راه‌اندازی و اتصال ژنراتور به شبکه برق وجود نخواهد داشت.

فیروزی اظهار داشت: به منظور تعویض این دستگاه و برنامه دار نمودن دستگاه جدید، مشکلاتی از جمله، عدم وجود کابل ارتباطی، عدم وجود نرم‌افزار مربوطه جهت برنامه‌نویسی و دانلود و پروگرام کردن آن وجود داشت.

این مقام مسئول پیرامون دلایل عدم امکان تعویض این دستگاه تصریح کرد: علاوه بر عدم وجود کابل ارتباطی مخصوص دستگاه، نسخه پشتیبان موجود از زمان پروژه، توسط سازنده خارجی و با استفاده از نرم‌افزار رجیستر نشده (نسخه Trial) تهیه شده بود که امکان ویرایش و یا دانلود آن نیز وجود نداشت.

جانشین رئیس تعمیرات برق پالایشگاه سوم در پایان خاطر نشان کرد: با راه اندازی پنل کنترلی توربو ژنراتورهای پالایشگاه سوم؛ کابل ارتباطی و نرم‌افزار جدید طراحی و تهیه گردید، برنامه‌نویسی و طراحی گرافیک های جدید و دانلود آن در پنل لمسی صورت پذیرفت و پروژه راه‌اندازی پنل کنترلی توربو ژنراتور پالایشگاه سوم برای نخستین بار با موفقیت به اتمام رسید.


خبر
(چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹) ۱۳:۱۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید