جزییات خبر

با افزایش ،پایداری تولید و مدیریت دارایی فیزیکی

بهره برداری از سیستم مدیریت برقPMS پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز گردید.

بهره برداری از سیستم مدیریت برقPMS پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز گردید.
(دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹) ۱۰:۳۱

با افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی, بهره برداری از سیستم مدیریت برقPMS آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد رضا زندیه رئیس تعمیرات برق پالایشگاه سوم با اعلام این خبر گفت: در راستای مدیریت بهینه دارایی فیزیکی پالایشگاه سوم و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق پالایشگاه, بهره برداری از سیستم مدیریت برق PMS آغاز گردید.

وی ضمن تشریح مراحل مختلف انجام این پروژه خاطر نشان کرد؛ مراحل طراحی, ساخت, راه اندازی وتست این سیستم از دو سال قبل با همکاری واحد های تعمیرات برق, مهندسی عمومی و بهره برداری پالایشگاه سوم آغاز گردید.

این مقام مسئول ادامه د اد: با گذراندن موفقیت آمیز تمامی تست های تعریف شده, در شرایطی که پالایشگاه با مصرف 30 مگاوات انرژی در سرویس قرار داشت, عملیات سنکرون با شبکه سراسری انجام شد تا 15 مگاوات از توان مورد نیاز پالایشگاه از شبکه سراسری برق تامین گردد.

زندیه تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه امکان سنکرون کردن نیروگاه و شبکه داخلی برق با شبکه سراسری فراهم آمده و فرایند تنظیم و کنترل میزان توان دریافتی از شبکه سراسری به صورت خودکار انجام می پذیرد.

رئیس تعمیرات برق پالایشگاه سوم در خاتمه اظهار داشت: در حال حاضر با دریافت دائمی 15 مگاوات توان الکتریکی از شبکه سراسری, امکان از سرویس خارج نمودن یکی از توربوژنراتورها فراهم شده است که علاوه بر افزایش ضریب اطمینان شبکه برق پالایشگاه, انعطاف بیشتری در امکان تعمیر توربوژنراتورها نیز فراهم می شود و منجر به کاهش هزینه های تعمیراتی و بهره برداری توربین های گازی می گردد و بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت پالایشگاه را نیز به دنبال دارد.
خبر
(دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹) ۱۰:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید