جزییات خبر

با انجام بیش از 1700 مجوز کار تعمیراتی

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۰۴

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری پس از 28 روز تلاش شبانه روزی تمامی واحدهای پالایشگاهی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ اکبر غلامی در این باره عنوان داشت: تعمیرات اساسی امسال به یاری خداوند متعال و با همت و تلاش کارکنان و متخصصان با سه هدف به صفر رسانیدن حادثه ، به صفر رسانیدن انتشار گازهای اسیدی در زمان های توقف و راه اندازی و تکمیل با کیفیت و اثر بخش موارد و دستورکارهای تعمیراتی برنامه ریزی شده بود.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه اول مجتمع در سایه ی همدلی و خرد جمعی، در بازه‌ی زمانی 28 روز زودتر از زمان برنامه زمانبندی شده، با موفقیت به پایان رسید.

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول مجتمع افزود: تعمیرات اساسی این پالایشگاه با برنامه‌ریزی 540 تعمیراتی، در مجموع با 21000 نفر ساعت عملیاتی و 800 نفر ساعت در واحدهای ایمنی و آتش نشانی 170 کار گرم با شعله باز , 1660 مجوز کار گرم ,200 مورد کار در فضای بسته خوشبختانه به حول و قوه الهی و با همت و تلاش شبانه روزی کلیه همکاران پالایشگاه اول و بدون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده پایان یافت.

وی با اشاره به حمایت از تولید کنندگان داخل و در سال جهش تولید گفت: بیش از 90 درصد اقلام مصرفی و یدکی از سازندگان داخلی تهیه و استفاده شده که این موضوع گام موثری در راستای خودکفایی و بی اثر نمودن تحریم ها می‌باشد.

غلامی با اشاره به مهمترین رویداد تعمیراتی در بازه زمانی تعمیرات اساسی گفت: از مهمترین فعالیتهای تعمیراتی بمنظور حفظ شرایط تولید پایدار، تعمیر برج احیاء آمین ردیف یک گازی بوده و این مهم در دستور کار قرار گرفت وبا تکیه بر توان داخلی و در شرایط ناساعد و خطرناک ویروس کرونا با موفقیت انجام شد.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد : با وجود تحریمها و عدم پشتیبانی شرکت های اصلی، متخصصین این پالایشگاه را بر آن داشت تا با وجود همه پیچیدگی ها و مشکلات موجود ,تعمیرات پیشگیرانه سه ساله کمپرسورهای تبرید و صادرات ,تست کابل ها و کلیدهای فشار قوی و همچنین بروزرسانی و تعمیر کارت های سیستم کنترل را با موفقیت انجام و در مدار تولید قرار دهند.

وی به یکی از اهداف مهم این پالایشگاه اشاره نمود و گفت: یکی از اهداف مهم، جلوگیری از آلودگی محیط زیست بوده که در همین راستا با برنامه ریزی دقیق و مدون تعمیرات اساسی واحدهای بازیافت گوگرد بطور کامل و با کیفیت بالا برای اولین بار در مجتمع گاز پارس جنوبی قبل از اتمام و راه اندازی واحدهای شیرین سازی باتمام رسید و با محقق شدن این مهم از انتشار گازهای اسیدی جلوگیری بعمل آمد.

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان گفت: برخود لازم می دانم از زحمات تمامی واحدهای تعمیرات ، بهره برداری، ایمنی و آتش نشانی ، مهندسی، بازرسی فنی، مجموعه واحدهای پشتیبانی و حراست که در انجام این مهم نقش شایانی داشتند ،تشکر و قدردانی نماییم.


خبر
(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید