جزییات خبر

در فازهای 17 و 18 بررسی می‌شود؛

افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی

افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۴۳

پالایشگاه هفتم پارس جنوبی این روزها در حال تکمیل شدن است و مجتمع گاز پارس جنوبی در کنار انجام تکمیل واحدهای مختلف، اقدامات مناسبی در راستای بهبود کمی و کیفی تولیدات فازهای 17 و 18 نیز در برنامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسن اسعدی؛ مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در این‌باره گفت: بر اساس مأموریت سازمانی مجتمع گاز پارس جنوبی و در راستای ارزش‌آفرینی پایدار در بالاترین سطح ممکن از مخزن گازی مشترک؛ پالایشگاه هفتم در سال جاری که سرآغاز سومین سال راهبری پالایشگاه بعد از فرآیند تحویل و تحول است، اقدامات مهمی در راستای تولید پایدار در برنامه‌ دارد.


وی با بیان این مطلب اظهار داشت: مطالعات افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه از 5 درصد به 10 درصد و تست میدانی در هر چهار ردیف گازی و احد های پایین دستی و همچنین کنترل هدر رفت‌ها از جمله فلرینگ غیر نرمال را دستور کار داریم و برنامه‌ها تدوین شده و در حال پیگیری و اجرا است.


اسعدی در ادامه به اولویت‌های اصلی پالایشگاه هفتم اشاره کرد و گفت: انجام تعمیرات دوره‌ای سطح B سه دستگاه از توربوکمپرسورهای صادرات، انجام تعمیرات و عملیاتی نمودن دو دستگاه توربوکمپرسور از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو در فازهای 17 و 18 است.


وی افزود: راه‌اندازی سه دستگاه کمپرسور off gas که از فعالیت‌های باقی مانده طرح بوده، در کارگروه‌های تخصصی پالایشگاه در حال اجرا است و واحدهای بازیافت گوگرد در فاز 18 شامل AGE ؛ TGTU و دو واحد Claus و همچنین TGTU فاز 17 نیز در سال جاری راه‌اندازی می‌شوند.


خواهیم بود، گفت: میزان گوگرد تولیدی پالایشگاه نیز در سال گذشته حدود 74 درصد افزایش داشته است.


کاهش 50 درصدی فلرینگ غیر نرمال فازهای 17 و 18

برنامه‌های بهبود مبنی بر شاخص‌های حوزه محیط زیست در فازهای 17 و 18 تدوین شده که در سال جاری دنبال می‌شود.

حسن اسعدی؛ مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی گفت: شرایط زیست محیطی پالایشگاه علیرغم وجود فعالیت‌های باقیمانده از طرح در زمان تحویل و تحول، روند رو به بهبودی در سال قبل داشته و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از نیروهای توانمند در سطح پالایشگاه؛ تعدادی از برنامه‌ها اجرا و بخشی هم در سال جاری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از فازهای 17 و 18 از زمان طرح در حال تکمیل است، افزود: از نکات بارز شرایط محیط زیست در بخش هوا؛ کاهش 50 درصدی فلرینگ غیر نرمال با راه‌اندازی اولین کمپرسور off gas بوده که برای کمپرسورهای بعدی هم در دست راه‌اندازی است و به‌زودی محقق خواهد شد.

اسعدی می‌گوید: با بهینه‌سازی واحد AGE(Acid gas Enrichment) فاز 17؛ موفق به دریافت کل گاز اسیدی چهار ردیف گازی و حذف فلرینگ گاز اسیدی شدیم که به نوبه خود کار ارزشمند از مشارکت همکاران مهندسی فرآیند و بهره‌برداری و محیط زیست بوده و کل این گاز غنی شده به یک واحد بازیافت گوگرد هدایت که اولین تجربه در سطح مجتمع می باشد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز برنامه‌های تکمیلی در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار دارد، گفت: به‌زودی با راه‌اندازی کمپرسور دوم off gas کاهش چشمگیری در حوزه فلرینگ حاصل می‌شود.

اسعدی افزود: برنامه‌های بهبود مبنی بر شاخص‌های حوزه محیط زیست تدوین شده که در بخش هوا برای فلرینگ و کاهش SO2؛ اهم آنها شامل راه اندازی کمپرسورهای off Gas و راه‌اندازی واحدهای باقی‌مانده بازیافت گوگرد است.

خبر
(دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۴۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید