جزییات خبر

رئیس آموزش نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تحقق 95 اهداف برنامه‌ریزی شده در بخش آموزش

تحقق 95 اهداف برنامه‌ریزی شده در بخش آموزش
(چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۳:۳۱

نگاه استراتژیک آموزش مجتمع گاز پارس جنوبی توسعه دانش و مهارت کارکنان به ‌منظور تربیت کارکنانی با توانایی بین‌المللی، مستعد و دارای زمینه مناسب به مدیران خلاق و برجسته جهت صدور مدیران پالایشی صنعت نفت و الگوشدن آموزش گاز پارس جنوبی در سطح کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ رامین پوراسماعیل، رئیس آموزش نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: در این راستا همه ساله در مجتمع فعالیت‌های آموزشی مدون و متنوعی صورت می‌گیرد که تحقق 259 هزار و 122 نفرساعت آموزش نیروهای رسمی حین خدمت معادل 81 ساعت سرانه آموزشی و تحقق 95 اهداف برنامه‌ریزی شده در سال گذشته از آن جمله است.


وی افزود: 26 هزار و 967 نفر ساعت آموزش نیروهای قرارداد مستقیم معادل 46 ساعت سرانه آموزشی و تحقق 92 درصد هدف‌گذاری تعیین شده نیز از فعالیت‌های واحد آموزش مجتمع است.


به گفته وی؛ در سال گذشته 12هزار و 140 نفر ساعت آموزش مدیران، معادل 77 ساعت سرانه آموزشی و تحقق بیش از 128 برنامه نیز انجام شده است.


پوراسماعیل از دیگر برنامه‌های آموزشی را برگزاری بیش از 93 هزار و 614 نفر ساعت آموزش پیمانکاری عنوان کرد و گفت: برگزاری یک هزار و 777 دوره داخل سازمانی و حضور کارکنان در 198 دوره/سمینار و/کارگاه آموزشی در خارج از سازمان جمعاً یک‌هزار و 975 دوره، سمینار،همایش و... از فعالیت‌های مهم در حوزه آموزش مجتمع است.


وی در خصوص موضوع دوره‌های برگزار شده اظهار داشت: 68 درصد دوره‌های برگزار شده از نوع شغلی، 24 درصد دروه‌های عمومی و 8 درصد آن در حوزه بهبود مدیریت بوده است.


فعالیت‌های برجسته

رئیس آموزش نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به سایر فعالیت‌های برجسته این امور اشاره کرد و گفت: پذیرش بیش از 100 نفر از کارآموزان دانشگاهی در راستای تعامل صنعت با دانشگاه و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی ماشین افزار و جوش ویژه 46 نفر از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی مجتمع و تعامل با محیط پیرامون از اقدامات آموزشی مجتمع است.


به گفته وی؛ برگزاری 26 هزار و 706 نفرساعت آموزش زبان انگلیسی برای همکاران و نیز برگزاری زبان انگلیسی بصورت تلفنی (TCP) واختصاصی (دفاتر کاری) جهت مدیران و رؤسای سازمان نیز در مجتمع گاز انجام شده است.

پوراسماعیل با بیان اینکه دوره‌ها و سمینارهای آموزشی ویژه مدیران ارشد و رهبران سازمان با استفاده از اساتید برند همواره در حال انجام است، گفت: اجرای پودمان آموزشی مهارت‌های مدیریتی با بهره‌مندی اساتید برتر برای رؤسا و مدیران با هدف بهبود مهارت مدیریت و رهبری نیز از دیگر برنامه‌های آموزشی این امور است.


وی با اشاره به شرایط فعلی و مدیریت زمان گفت: دوره‌های آموزشی مجازی طی 4 فصل جداگانه، جمعا معادل 11 هزار و 504 نفر ساعت در سامانه آموزش مجازی IGLS برگزار شده است.


برگزاری منظم دوره‌های آموزشی ویژه حراست برای همکاران محترم حراست به‌صورت مستمر در قالب تقویم مدون با همکاری حراست محترم مجتمع و برنامه‌ریزی و اجرای دوره های آموزشی بدو استخدام بالغ بر 28هزار و 560 نفرساعت برای 46 نفر از کارآموزان جدیدالاستخدام جذب سال‌های 98و 96 از دیگر اقدامات آموزش مجتمع است.


پوراسماعیل می‌گوید: 625 جلد کتاب از نمایشگاه بین المللی خریداری شده و هم‌اکنون کتابخانه آموزش مجتمع با ظرفیت بیش 12هزار و 89 نسخه تجهیز شده است.


وی می‌افزاید: همچنین کتابخانه الکترونیکی آموزش با بیش از 2 هزار و 255 فایل الکترونیکی راه‌اندازی شده است.


واحد آموزش مجتمع گاز پارس جنوبی طرحی را در قالب صلاحیت حرفه‌ای شاغلین پیمانکار نیز در دستور کار دارد، که در این بخش نیز اقدام به تشکیل کارگروه‌های خبرگی در حوزه‌های فنی و تخصصی کرده است.


انجام بیش از 700 مصاحبه شغلی با شاغلین پیمانکار و برگزاری 90 جلسه تخصصی استانداردنویسی در کارگروه‌های خبرگان معادل 3 هزار نفر ساعت کار تخصصی استاندارد نویسی از دیگر برنامه‌های این واحد است.


به گفته پوراسماعیل؛ معرفی 56 نفر از متخصصین مجتمع جهت حضور در دوره‌های پداگوژی به سازمان فنی و حرفه ای و برگزاری دوره پداگوژی برای 20 نفر از متخصصین نیز در این راستا انجام شده است.


وی می‌گوید: اولین نسخه مسیر توسعه صلاحیت حرفه‌ای صنعت گاز در محل مجتمع و انتخاب شرکت به عنوان دبیرخانه و مرکز تدوین استانداردهای شغلی و آموزشی مشاغل حوزه پالایش گاز نیز ترسیم شده است.

وی تجزیه و تحلیل دو حرفه "مهندسی فرآیند پالایش" و "بهره برداری پالایش"، ‌تدوین 125 استاندارد شغلی آموزشی در زمینه دو حرفه مذکور و تحویل به سازمان فنی و حرفه ای کشور جهت بارگذاری در سامانه استاندارد ملی مهارت را از دیگر اقدامات در زمینه صلاحیت پیمانکاران عنوان کرد.


توسعه آموزش‌های مجازی



پوراسماعیل در خصوص فعالیت‌های آتی آموزش مجتمع گاز نیز گفت: توسعه بکارگیری آموزش‌های مجازی به‌عنوان یکی از روش‌های مناسب در شرایط خاص با محدودیت در تجمع افراد، طرح پیمان‌سپاری بخشی از فعالیت‌های آموزش در گروه‌های مدیریت، شیمی و مکانیک و ادامه پروژه صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکار نیز در سال آتی انجام می‌شود.

خبر
(چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۳:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید