جزییات خبر

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

افزایش تولید گاز پالایشگاه دوم (فازهای 2 و 3) به روزانه 60 میلیون متر مکعب

افزایش تولید گاز پالایشگاه دوم (فازهای 2 و 3) به روزانه 60 میلیون متر مکعب
(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۷:۴۸

در دیماه سال گذشته مطالعاتی به منظور افزایش یک درصدی ظرفیت تولید پالایشگاه انجام شد و در حال حاضر اجرا شده و در مرحله تثبیت قرار داریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسین باغبان، سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: علی رغم افزایش ظرفیت‌های انجام شده قبل از سال ۱۳۹۸، در دیماه سال گذشته مطالعاتی به منظور افزایش یک درصدی ظرفیت تولید پالایشگاه انجام شد و در حال حاضر اجرا شده و در مرحله تثبیت قرار داریم.


وی افزود: همچنین مطالعاتی به منظور رفع محدودیت‌های عملیاتی با مشارکت پتروشیمی پارس در حال انجام است تا بتوانیم به بیشینه تولید خود دست یابیم.


باغبان با ذکر این مطلب گفت: علاوه بر اینها در سال 99 مطالعات و امکان سنجی برای کاهش توتال سولفور مسیر ارسالی به پتروشیمی پارس در دستور کار است که با اجرای آن میتوان تولید گاز را به مقدار 60 میلیون متر مکعب در روز رساند. که از ظرفیت طراحی پالایشگاه نیز بیشتر است.


سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی،راه‌اندازی پروژه مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی را از دیگر پروژه های با ارزش مجتمع گاز عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی این پروژه ارزش افزوده در محصول ایجاد کرده و درآمد شرکت را نیز افزایش خواهد داد.


به گفته وی؛ مراحل اجرایی این واحد در حال تکمیل بوده و‌در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.


تحقق 100 درصدی برنامه تولید میعانات گازی


باغبان در خصوص تحقق برنامه‌ها در سال 98 در حوزه تولید با اشاره به رشد در بخش های مختلف نسبت به سال 97 نیز اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به 99 درصد برنامه در تولید گاز شیرین محقق شده است.


وی با بیان اینکه برنامه تولید میعانات نیز 100 درصد محقق شده است، گفت: در سال گذشته در تولید گوگرد نیز به حدود 98 درصد برنامه تولید دست یافته‌ایم.

خبر
(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۷:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید