جزییات خبر

طی یک برنامه 3 ساله محقق خواهد شد؛

کاهش 20 میلیون متر مکعبی میزان فلرینگ فازهای 4 و 5

کاهش 20 میلیون متر مکعبی میزان فلرینگ فازهای 4 و 5
(شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹) ۱۲:۱۴

پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان یکی از بهترین واحدهای پالایش گاز کشور در سال‌های اخیر همواره در راستای تولید با کیفیت گام‌های مؤثری برداشته و بهبود پارامترهای زیست محیطی نیز همواره در دستور کار این پالایشگاه بوده است

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد شفیع موذنی، مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی با اشاره به این مطلب عنوان داشت: در پالایشگاه سوم با توجه به تعهدات محیط زیستی و اخلاقی همه پرسنل، همواره سعی بر تولید پایدار با کمترین میزان آلایندگی شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: کاهش 70 درصدی میزان فلرینگ نسبت به شرایط طراحی نشان دهنده پیگیری مناسب این موضوع است.

مؤذنی اظهار داشت: میزان فلرینگ در سال 98 بیش از 10 میلیون متر مکعب نسبت به سال 97 کاهش یافته است.

وی در ادامه به برنامه آتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در آینده نیز کاهش 20 میلیون متر مکعبی طی برنامه 3 ساله در نظر گرفته شده است.

موذنی با بیان اینکه بهینه سازی شرایط فرآیندی جهت کاهش تولید ضایعات و از سرویس خرج شدن چاله سوزان از 6 سال گذشته تا کنون باعث بهبود شرایط زیست محیطی فازهای 4 و 5 شده است، گفت: بهبود پارامتر های آلایندگی پساب و کاهش حجم پساب خروجی با مصرف مجدد بخشی از پساب و ساخت انبار استاندارد برای جمع‌آوری ضایعات صنعتی و شیمیایی پالایشگاه از دیگر اقدامات در این راستاست.


وی در ادامه در خصوص سایر فعالیت ها در این حوزه اظهار داشت: عقد قرارداد و فروش ضایعات پالایشگاه به شرکتها دارای مجوز محیط زیستی جهت امحا و بازیافت استاندارد ضایعات، استفاده مجدد از ضایعات پالایشگاه جهت تهیه و نصب سطل زباله در بخشی از ساحل منطقه از دیگر فعالیت‌های پالایشگاه سوم در راستای بهبود شرایط زیست محیطی است.

مدیر پالایشگاه سوم با بیان اینکه کاهش آلاینده‌های هوا با کاهش میزان فلرینگ و سوزاندن گازهای اسیدی همواره در برنامه این پالایشگاه بوده است، گفت: بهبود راندمان واحدهای گوگردسازی و برنامه‌ریزی برای کاهش یک هزار تنی گاز اسیدی در سال 99 و افزایش سرانه فضای سبز پالایشگاه نیز در دستور کار قرار دارد.


خبر
(شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹) ۱۲:۱۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید