جزییات خبر

سرپرست امور ایمنی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی

رعایت بهداشت فردی و محیط/ عامل اصلی مقابله با ویروس کرونا

رعایت بهداشت فردی و محیط/ عامل اصلی مقابله با ویروس کرونا
(شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸) ۱۲:۰۴

اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با کرونا ویروس جدید در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد مسعود نیا با بیان این مطلب عنوان داشت: آگاهی نسبت به منشاء این بیماری و چگونگی پیدایش آن، می‌تواند ما را در رعایت موارد پیشگیرانه بیشتر کمک کند، ضمن آن که باید بدانیم، نداشتن استرس کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن بهتر و فعال‌تر کارکند که این مهم خود نوعی عامل پیشگیرانه می باشد.

مسعودنیا در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی پالایشگاه های مجتمع در اسرع وقت نسبت به برگزاری کمیته ی سلامت با موضوع آمادگی لازم در برابر شیوع احتمالی کرونا ویروس اقدام نموده و این اقدمات تا کنون بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به انجام آموزش های لازم و اطلاع رسانی گفت: دوره ی توجیهی آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس جهت مدیران و کارکنان بهداشت حرفه ای و بخصوص کارشناسان HSE تمامی پیمانکاران مجتمع عظیم گازی کشور به عنوان سفیران بهداشت نیز انجام شد.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با مشارکت واحدهای منابع انسانی ستاد و پالایشگاه های مجتمع آموزش همگانی، پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا توسط کارشناسان بهداشت عمومی و محیط مرکز سلامت کار جهت گروه هدف کارکنان رستورانها، استراحتگاه ها، آبدارچی و تنظیفات صورت گردید.

مهندس مسعودنیا در این خصوص اضافه نمود: پیگیری جهت خرید تجهیزات و لباس مخصوص جهت مقابله با بحرانها و همه گیری های ویروسی و بیولوژیک، خرید دستگاه اتوماتیک مایع ضدعفونی کننده دست دارای سنسور حرارتی از دیگر اقدامات مهم انجام شده می باشد.
به گفته ی مسعودنیا، تهیه و توزیه ماسک و دستکش جهت کادر درمان، گروهای پرخطر و دیگر کارکنان در حال انجام می باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت که اصل کلیدی عدم ابتلا به این ویروس، همان رعایت بهداشت فردی است که در این زمینه، دو عامل اصلی باید بیشتر از بقیه، مد نظر قرار گیرد؛ اول، شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون در طول روز، هر بار به مدت ۲۰ ثانیه انجام شود و در خصوص سرفه کردن است که چنان‌چه همکاری به هر دلیل سرفه و به‌ویزه سرفه خشک دارد، حتماً از ماسک استفاده کند.

سرپرست امور ایمنی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: ضدعفونی اماکن اداری و رستوران های مجتمع به سرعت در سطح مجتمع در حال انجام می باشد و نظارت های بهداشتی لازم جهت ضدعفونی دوره ای انجام می گردد.

مسعودنیا با توجه به اقدامات انجام شده در سطح مجتمع گفت: همسو با مقابله گسترده با کروناویروس ضدعفونی وسایل نقلیه اتوبوس و سواری به صورت دقیق اجرا گردید.




1
11


خبر
(شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸) ۱۲:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید