جزییات خبر

در راستای آشنایی کارکنان واحدهای عملیاتی با کلیات و مبانی پدافند غیرعامل

دوره آموزشی پدافند غیرعامل در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

دوره آموزشی پدافند غیرعامل در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸) ۱۰:۵۸

رئیس آتش نشانی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: همسو با آشنایی کارکنان پرتلاش واحدهای عملیاتی با کلیات و مبانی پدافند غیرعامل، دوره ی آموزشی پدافند غیر عامل در پالایشگاه ششم مجتمع برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی: مهندس رئیسی، رییس آتش‌نشانی پالایشگاه ششم مجتمع گفت: دوره آموزشی پدافند غیرعامل باحضور اعضای هیات رئیسه و کارکنان پالایشگاه ششم در سالن جلسات این پالایشگاه برگزار گردید.

رئیس آتش‌نشانی پالایشگاه ششم گفت: زندگی انسان همواره با وقوع حوادث همراه بوده و هست و مخاطرات متعدد با منشأ طبیعی و یا انسانی، قادرند زندگی ما را به سرعت دگرگون کنند و بر این اساس لزوم رعایت تمهیدات پیشگیرانه جهت مصون ماندن از خطرات احتمالی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بر ضرورت آموزش و فراگیری دوره های عمومی و تخصصی درحوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد و اظهار داشت: این دوره با هدف آشنایی رؤسا و مسوولین واحدهای درگیر در شرایط اضطراری با دستورالعمل های جدید و شیوه نامه ساماندهی مدیریت شرایط اضطراری وزارت نفت برگزار گردید.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیوه نامه جدید ساماندهی مدیریت شرایط اضطراری ابلاغ شده است گفت: برگزاری این دوره آموزشی و بازآموزی اهداف و سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل ضروری به نظر می‌رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این دوره آشنایی کارکنان واحدهای عملیاتی با کلیات و مبانی پدافند غیرعامل در راستای اصلاح موارد از پیش طراحی شده و رعایت موضوعات پدافندی در طرح‌ها و عملیات‌های آتی بود.

مهندس رئیسی با بیان اینکه افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل در مدیریت بحران و شرایط اضطراری، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقای پایداری ملی از مهمترین اهداف کلان پدافند غیرعامل در صنعت نفت و گاز هستند گفت: پیاده‌سازی این اهداف با ارتقای سطح دانش و توانمندی مسوولین و کارکنان و ایمن‌سازی تأسیسات و کسب آمادگی حداکثری میسر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به نقش عمده صنایع و بخصوص صنعت گاز در اقتصاد کشور و از سویی حساسیت و قابلیت اشتعال و انفجار در تأسیسات پالایشگاه‌ها و آسیب‌پذیری در فضای سایبری گفت: اکنون که ما درگیر یک جنگ تمام عیار سرد با بلوک استکبار و استعمار هستیم،شناختن و پایبندی به اصول پدافند غیرعامل توسط مردم و مسوولین،تهدیدات را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. ان‌شاءالله با اهتمام جدی همه ما به مقوله پدافند غیرعامل، تحولی عظیم در صنعت و اقتصاد کشور صورت بگیرد و بتوانیم از تبعات جریانات تهاجمی و تخریبی دشمن علیه کشور در امان بمانیم.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸) ۱۰:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید