جزییات خبر

کارگاه آموزشی نخست برنامه‌ی شایستگی رهبران مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

کارگاه آموزشی نخست برنامه‌ی شایستگی رهبران مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۲:۰۱

پودمان مهارت‌های مدیریتی برای مدیران «مجتمع گاز پارس جنوبی» با عنوان برنامه‌ی «برنامه‌ی آموزش و منتورینگ شایستگی رهبران»، به همت اداره‌ی آموزش مجتمع و حمایت شرکت ملی گاز ایران، در مرکز آموزشی شهید بهشتی جم، آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ جمعی از مدیران رده‌هایA تا D که اکثر مدیران ارشد پالایشگاه‌های مجتمع را شامل می‌شوند، در نخستین ماژول آموزشی این برنامه با عنوان «فرایادگیری برای مدیران»، شرکت کردند.

در کارگاه روز نخست با تدریس جناب آقای محمدمهدی هاشمی (مدیرعامل گروه توسعه مدیریت «نشا» مجری پودمان مزبور)، مدیران تغییرات نگرشی لازم برای مهاجرت از «دنیای فنی مهندسی» به «دنیای مدیریت و رهبری» را رمزگشایی کردند.

سپس با مرور تحولات اجتماعی بشر و سازمان‌ها در یک سیر تاریخی، شرکت‌کنندگان در مورد «سبک رهبری مطلوب برای تأثیرگذاریبر نسل جدید»، به گفتگو پرداختند.

در دومین روز، مدیران با همراهی مربی کارگاه سرکار خانم نصیبه پروین (مدیر تحقیق و توسعه‌ی گروه «نشا» و مدیرعلمی دوره) توجه خود را از دنیای پیرامون به دنیای درون معطوف کردند؛ و ضمن آشنایی با «شایستگی‌های رفتاری» مورد نیاز برای تحقق سبک رهبری مطلوب، در رابطه با چالش‌ها و شیوه‌های«تنظیم و تغییر رفتار» برای مدیران، به تمرین و گفتگو پرداختند.

همه‌ی شرکت‌کنندگان با نظم و اشتیاق مثال‌زدنی از ساعت ۸ تا ۱۷ در هر دو روز این کارگاه حضور داشتند؛ و «معرفی سایرین به جای معرفی خود» در ابتدای کارگاه و همچنین «شبیه‌سازی چالش‌برانگیز مدیریتی با حضور یک بازیگر حرفه‌ای» را به عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین تجارب یادگیری خود در این ماژول، یاد کردند.

برنامه‌ی شایستگی رهبران درکل شامل ۳ ماژول آموزشی ۲ روزه است که طی ۴ ماه اجرا می‌شوند و پس از هر ماژول، مدیران با حضور در یک جلسه‌ی انفرادی منتورینگ، برای شخصی‌سازی و بهره‌برداری مؤثر از آموخته‌های پیشین، برنامه‌ریزی می‌کنند.

به عنوان یک خروجی ارزشمند، هریک از شرکت‌کنندگان دوره، درس‌آموخته‌ها، تأمل ها، تمرین‌ها و تصمیم‌های توسعه‌ای خود طی این مدت را در دفترچه‌ای موسوم به «سفرنامه‌ی توسعه‌ی فردی» مستندسازی و یکپارچه می‌کنند.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۲:۰۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید