جزییات خبر

با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دهنوی؛

کارگاه آموزشی " همتایی در ازدواج و شناخت زوایای روحی زن و مرد " در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.

کارگاه آموزشی " همتایی در ازدواج و شناخت زوایای روحی زن و مرد " در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.
(یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۰:۲۶

کارگاه آموزشی " همتایی در ازدواج و شناخت زوایای روحی زن و مرد " با حضور کارکنان در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ کارگاه آموزشی " همتایی در ازدواج و شناخت زوایای روحی زن و مرد " با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دهنوی ، مشاور و کارشناس در مسئله ازدواج به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و آموزش پالایشگاه اول در سالن جلسات پالایشگاه اول برگزار شد .

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی با تاکید بر اینکه شناخت زوایای روحی همسر در زندگی از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه مردها شدت عواطف زنان را درک نمی¬کنند، نباید به شدت عواطف همسرشان نسبت به خانواده خود عکس‎العمل منفی نشان دهند.

کارشناس و مشاور ازدواج در پالایشگاه اول گفت: اکثر قریب به اتفاق بچه هایی که از لحاظ روحی و جسمی سالم هستند به علت داشتن مادران عاطفی بوده است و بچه هایی که مجرم و بزهکار شده و در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند از مادران یخچالی برخوردار بوده اند که عواطف سردی داشته و نمی توانستند عواطف خود را خرج کنند .

دهنوی در ادامه به شناخت زوایای روحی زن و مرد پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه مردها شدت عواطف زنان را درک نمی¬‎کنند، گاهی اوقات زنان رفتارهایی از خود بروز می¬‎دهند که همسرشان برداشت‎های اشتباهی از این رفتار همسر خود می‎کند و خانم‎¬ها بایستی شدت عواطف خود را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه زنان بایستی نسبت به همسر خود شدت عواطف داشته باشند، ابراز داشت: گاهی اوقات زنان در مقابل همسر خود، نسبت به خانواده¬شان علاقه و عواطف بسیار خرج کرده و به آن ها محبت و از آن ها حمایت می¬‎کنند و با توجه به اینکه زنان شدت عواطف داشته و مردان کم رنگی عاطفه دارند، آقایان این ویژگی را درک نکرده و گمان می¬‎کنند که همسرشان، پدر و مادرش را به او ترجیح می¬‎دهد و زنان باید به این نکته دقت کنند و در مقابل همسرشان نسبت به خانواده خود شدت عواطف نداشته باشند.
کارشناس مسائل خانواده خانواده خطاب به مردان افزود: مردها نباید به شدت عواطف همسرشان نسبت به خانواده خود عکس‎العمل منفی نشان دهند؛ زیاد صحبت کردن زنان به دلیل شدت عواطف آن¬هاست.
حجت¬ الاسلام دهنوی به یکی دیگر از زوایای روحی زنان و مردان اشاره و تصریح کرد: زنان عشق¬ ورز و مردان عشق¬ باز هستند، به این معنی که زن نیاز به محبت دارد و دوست دارد که همسرش به او و فرزندش محبت کند و عشق باز بودن مردان به این معنا است که غریزه برای مردها در اولویت است.
وی با اشاره به در اولویت بودن غریزه برای مردان گفت: علت اینکه خداوند مردان را عشق باز قرار داده، این است که زیر بار مسئولیت بروند و خداوند مسئولیت تام را به مردها داده است و عنصری مثل غریزه را برای مردان در اولویت قرار داده است تا ازدواج کنند؛ و لذا تمامی کارهای خدا با حکمت است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه مرد باید نسبت به همسر خود ابراز محبت کند، اظهار کرد: مرد باید نسبت به همسر خود با بر زبان آوردن کلمه دوستت دارم ابراز محبت کند و این نکته بسیار مهمی است و در روایتی آمده است که اگر مرد به همسر خود بگوید دوستت دارم، هیچ گاه از دل او بیرون نخواهد رفت.
حجت الاسلام دهنوی ، در این سمینار با اشاره به اینکه زنان از شدت عواطف و مردان از کم رنگی در عواطف برخوردار هستند گفت : علت شدت عواطف در زنان این است که زنان در آینده قرار است مادر شوند و اگر از این شدت عواطف برخوردار نباشند مادران خوبی نخواهند بود .

استاد حوزه و دانشگاه، علت کم رنگی عواطف در مردان را نیز به علت حضور آن ها در اجتماع برشمرد و تصریح کرد : مردان در اجتماع با هر کس و ناکسی باید رفتار داشته باشند و اگر از شدت عواطف برخوردار باشند کمرشان خواهد شکست.

وی، با اشاره به این نکته که خانم ها برای پیداکردن تکیه گاه در زندگی ازدواج می کنند، گفت : خانم ها باید گریه هایشان را در زندگی مدیریت کنند و باید گریه کنند تا پالایش روانی پیدا کنند و گاهی مردان چون دچار کم رنگی عاطفی هستند ممکن است در برابر این گریه ها بگویند که این اشک ها، اشک تمساح است و دلیل این امر هم قیاس به نفس کردن آنان می باشد .

دهنوی میزان سکته های رخ داده در زنان را نسبت به مردان پایین برشمرد و تصریح کرد : چون زنان با گریه بیشتر پالایش روانی شده و با زیاد حرف زدن نیز تخلیه احساسات می شوند ، لذا کم تر دچار سکته می شوند .

حجت¬الاسلام دهنوی گفت: خدا مرد را عشق باز آفرید و غریزه برای مردها در اولویت است و دوست دارد نیاز غریزی او به بهترین نحو برآورده شود؛ عشق¬ ورزی و ابراز محبت مردان نسبت به زنان، خود راهی برای تأمین نیاز غریزی مردان به شمار میر ود.

وی به اشتباه زنان درباره ابراز محبت نکردن همسرشان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردان عشق باز هستند، ابراز نکردن محبت مرد نسبت به همسرش به این دلیل است که نیاز غریزی در مقایسه با نیاز عاطفی برای مردان در اولویت است و ابراز نکردن محبت مرد از طریق زبان، دلیلی بر دوست نداشتن همسرش نیست.

این کارشناس مسائل خانواده همچنین عنوان کرد: مرد از راه کارکردن و تأمین نیاز مادی زندگی، پیام عشق را مخابره می‎کند و از طریق زبان ابراز نمی‎کند و بهتر است که مردها کلمه دوستت دارم را برای همسران خود به زبان جاری کنند.

این مشاور با اشاره به اینکه زنان اهل کلام و مردان اهل سکوت هستند، گفت : زنان چون قرار است مادر شوند و با بچه صحبت کنند تا بچه زبان بگیرد از این ویژگی برخوردار هستند و مردان چون مستقیما مسئول تربیت بچه نیستند از این ویژگی برخوردار نیستند.

حجت الاسلام دهنوی ادامه داد: نیاز عاطفی برای زنان مهم است، اما نیاز غریزی برای مردها اهمیت دارد؛ سردمزاجی زوجین نسبت به همسر خود، دلیلی بر بیماری و اختلال در جسم یا روح و یا هورمون است و درمان‌پذیر است؛ برای درمان بیماری جسمی باید به اورولوژیست مراجعه کرد و برای بیماری روحی به سکستراپیست و برای بیماری هورمونی بایستی به متخصص غدد مراجعه شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر سردمزاجی زنان بیشتر روحی ـ روانی است و مربوط به برخورد مرد با همسرش است، تاکید کرد: برخورد بد مرد با همسرش فشار روحی برای زن به همراه می آورد و فشار روحی، هورمون های جنسی را فروکش و کاهش می دهد و برخورد مناسب مرد با همسرش، راهی برای تأمین و برآورده شدن نیاز جنسی است.

کارشناس مسائل ازدواج با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام پرداخت و افزود: ایشان می فرمایند: بهترین زنان شما زنان عفیفه و قلمه هستند؛ عفیفه یعنی پاکدامن¬بودن نسبت به نامحرم و قلمه یعنی گرم بودن با همسرش است.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه صحبت هایش گفت: مردها اهل سکوت و زن ها اهل کلام هستند؛ چرا که زن باید اهل کلام باشد تا نسبت به تربیت و عواطف فرزندان خود موفق باشد و اهل سکوت بودن مردان به این دلیل است که به طور مستقیم متولی تربیت فرزندان هستند.

وی افزود: مردان باید به صحبت کردن و همدردی با همسر خود اهمیت بدهند چراکه زنان ثبات عاطفی نداشته و تزلزل عاطفی دارند.

کارشناس مسائل خانواده در پایان خاطرنشان کرد: حافظه بلندمدت زنان قوی و مردان ضعیف است، خانم ها نباید به خاطرات تلخ در طول زندگی خود اهمیت دهند چرا که این کار خطرناک است و پرداختن به این خاطرات، یکی از بزرگ‌ترین آفت های زندگی مشترک به حساب می آید و اولیای الهی فرموده اند که از طریق اذکار، استغفار و استعاذه با خاطرات تلخ زندگی مقابله کنید.

در آخر به قید قرعه به چهار نفر، هر کدام پنج جلد از کتب ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین دهنوی اهدا گردید.

گفتنی است جلسات مشاوره تخصصی به صورت فردی با حجت الاسلام و المسلمین دهنوی برگزار شد.



مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۰:۲۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید