جزییات خبر

آزمون صلاحیت حرفه ای مشاغل مورد نیاز صنعت گاز در پالایشگاه نهم در حال برگزاری است

آزمون صلاحیت حرفه ای مشاغل مورد نیاز صنعت گاز در پالایشگاه نهم در حال برگزاری است
(سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۶:۳۳

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، آزمون صلاحیت حرفه‌ای مشاغل مورد نیاز صنعت گاز کشور در پالایشگاه نهم پارس جنوبی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، آزمون صلاحیت حرفه‌ای مشاغل مورد نیاز صنعت گاز کشور در پالایشگاه نهم پارس جنوبی در حال برگزاری است.

 

سید محمدمهدی هاشمی مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ی منعقد شده مابین شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، آزمون صلاحیت حرفه‌ای مشاغل با هدف توانمندسازی نیروهای شاغل در بخش پیمانکاری در پالایشگاه نهم پارس جنوبی به عنوان فاز نخست این تفاهمنامه جهت 200 نفر از همکاران در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه این دوره در دو بخش عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود اظهار داشت: به داوطلبانی که بتوانند در دوره عمومی حد نصاب لازم را کسب کنند گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

 

هاشمی اظهار داشت: این آزمون برای سایر نفرات شاغل در پیمان انجام خدمات عملیات صنعتی پالایشگاه نهم تا پایان آذر ماه 98 برنامه‌ریزی شده است.

 

به گفته رامین پوراسماعیل رییس اداره آموزش نیروی انسانی، در حال حاضر کارگروه‌های تخصصی استانداردنویسی در تمامی حوزه‌های فنی تخصصی در سطح مجتمع مشغول به تدوین استانداردهای شغلی و آموزشی مشاغل پیمانکاران هستند. تمام مراحل نیازسنجی، تدوین استانداردهای شغلی و آموزشی و تنظیم محتوی آموزشی در کارگروه‌های استاندارد نویسی مجتمع انجام می‌شود و آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای همکاران پیمانکار بر اساس استانداردهای مذکور و با نظارت کامل اداره آموزش مجتمع، توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر انجام خواهد شد. به گفته این مقام مسئول تا پایان سال جاری تمامی استانداردهای آموزشی مشاغل پیمانکاری تدوین و جهت ثبت و دریافت کد در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار خواهد گرفت.

 

در همین رابطه پروین لیراوی‌زاده معاون فنی و آموزشی فنی و حرفه‌ای بوشهرگفت: این آزمون با توجه به نیاز کاری شاغلان در 6 حوزه ایمنی و بهداشت،کامپیوتر،آئین نگارش، گزارش نویسی،کار تیمی و نظام آراستگی  برگزار شده است.

 

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی فاز دوم این آزمون‌ها در این پالایشگاه برگزار می‌شود.

 

لیراوی‌زاده از آموزش نیروهای پیمانکاری شاغل در مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای اجرای این تفاهم‌نامه همکاری خبرداد و اظهار کرد: با توجه به سطح بندی و نیاز کاری مجتمع گاز پارس جنوبی نیروهای شاغل در هر کدام از این شش سطح که نمره قبولی کسب نکنند ملزم به شرکت در دوره‌های مهارتی هستند.

 

معاون فنی و آموزشی فنی و حرفه‌ای بوشهر بر استقرار نظام صلاحیت حرفهای در همه صنایع استان بوشهر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: از آن جایی‌که عامل محرک و توسعه اقتصادی وابسته به دسترسی به نیروی انسانی ماهر و متخصص است، ارتقاء مهارت شاغلان در صنایع نیز نقشی مهم در بالا بردن بهره‌وری هر صنعت دارد.


 
1

 

 
2

 

 
3

 

4  

 

 
5

 

(سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۶:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید