جزییات خبر

نقش رسانه در تحقق اهداف استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی

نقش رسانه در تحقق اهداف استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸) ۰۹:۲۷

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با نقش بیش از 70درصدی در سبد انرژی کشور و توسعه روزافزون بهره‌برداری از پالایشگاه‌های جدید همواره در کانون توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دارد

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با نقش بیش از 70درصدی در سبد انرژی کشور و توسعه روزافزون بهره‌برداری از پالایشگاه‌های جدید همواره در کانون توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دارد. لذا با عنایت به چشم‌انداز مجتمع که در افق 1404 تحت عنوان "رقابت‌پذیر در تراز جهانی" تعریف شده، روابط عمومی نیز درجهت نیل به این مهم با تاکید و تمرکز بر روابط عمومی تخصص محور و با هدف استراتژیک توسعه ارتباط با رسانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
جهت عملی نمودن این موضوع، یک مسأله بسیار مهم وجود دارد که باید از خام فروشی خبر پرهیز شود و رویکرد تولید محتوای کیفی همچون گفتگوهای تخصصی، گزارش‌های خبری، تحلیل و یادداشت‌های اقتصادی صاحب‌نظران این عرصه درخصوص مجتمع و بازتاب موثر محتوای تولید شده در رسانه‌های ذی‌نفوذ در دستور کار قرار گیرد.
همین رویکرد باعث افزایش کمیت و کیفیت حضور مجتمع در رسانه‌های کشور شده که این موضوع بسیار مورد توجه روابط‌عمومی وزارت نفت و شرکت ملی گاز قرار گرفته است و بارها به نقش پررنگ مجتمع در اطلاع‌رسانی حوزه انرژی در مقایسه با سایر شرکت‌های زیرمجموعه اشاره داشته‌اند.
تحلیل‌های رسانه ای نشان می دهد، این برنامه ربزی و ارتباط مناسب برای حضور هدفمند در رسانه ها نقش به سزایی در تحقق اهداف استراتژیک مجتمع داشته است. در واقع اطلاع رسانی مناسب باعث افزایش رضایت مندی ذی نفعان و توسعه تعامل با مجتمع نیز شده است.
در واقع روابط عمومی مجتمع با ایجاد این تغییر رویکرد در بازه یک سال پس از شروع فرآیند جدید رشد چشمگیری در فراوانی تقریبی خبر و تعداد منابع خبری داشته است و موفق به حضور 7 برابری در رسانه ها در این زمینه شده است.
یکی از موارد مهم پرداختن به تمام مسائل مجتمع در این برنامه بوده است، که تحلیل صورت گرفته نشان می دهد، این مهم تقریبا محقق شده و برای رسیدن به اهداف کامل نقاط ضعف و قوت شناسایی و در ادامه حتما در دستور کار قرار می گیرد.
برای مثال توان تولید که پیش از این بخش عمده اخبار مجتمع را شامل می شد، در بازه زمانی مورد نظر کمتر از 20 درصد اخبار انتشار یافته در مجتمع را شامل می شود و در مقابل به مواردی همچون توسعه، سودآوری اقتصادی و مسئولیت های اجتماعی در محتوای تولیدی و انتشار یافته مجتمع پرداخته شده است و این بخش ها در مجموع حدود 45 درصد از محتوای رسانه ای را تشکیل می دهند.
در کنار این موارد موضوعات عملیاتی، سرمایه گذاری، ایمنی، محیط زیست، نگاه ملی و نقش سیاسی و اجتماعی و بین المللی مجتمع پرداخته شده است.
اما نکته جالب توجه جهت گیری مطالب است که نشان می دهد تولید محتوای مناسب باعث شده حدود 60 درصد اخبار انتشار یافته در مورد مجتمع جنبه مثبت داشته باشند و 30 درصد اخبار نیز پیام اطلاع رسانی داشته باشند. در کنار این موارد 10 درصد از اخبار نیز جنبه انتقادی داشته است.
یکی از موارد مهم دیگر نگاه مسئولان به مجتمع گاز پارس جنوبی است که به صورت کامل برای آن برنامه‌ریزی شده است و نشان می دهد که این قشر از جامعه شامل نماینده مجلس، دولت، ائمه جمعه و سازمان های منطقه به ترتیب بیشترین اظهار نظر را در مورد مجتمع داشته اند و در بیش از 70 درصد موارد نگاه مثبتی به فعالیت های شرکت های پالایشی گاز داشته و حتی در بسیاری مناسبت ها و برنامه های از مجتمع تمجید و تعریف نیز کرده اند.
مصطفا فرامرزیان




مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸) ۰۹:۲۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید