جزییات خبر

تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام می‌باشد

تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت  در حال انجام می‌باشد
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۴۶

با مشارکت تمامی تیم های عملیاتی تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه ریزی دقیق در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ مهندس نصیری سرپرست تعمیرات پالایشگاه ششم با اعلام این خبر گفت:‌ تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته، از تاریخ 18/6/98 شروع و با تلاش شبانه‌روزی متخصصان پالایشگاه تا تاریخ 7/7/98 ادامه خواهد داشت.
سرپرست تعمیرات پالایشگاه ششم با اشاره به اهمیت کارایی تجهیزات و قابلیت اطمینان آنها در استمرار تولید گفت: آماده بکار بودن تجهیزات و ماشین آلات از موارد اساسی در تولید حداکثری است و این مهم با نگهداری و انجام به موقع بازرسی از تجهیزات و ماشین الات در تعمیرات اساسی محقق میشود .
مهندس نصیری کاهش شاخص عملکرد حجمی و زمانبندی تعمیرات اساسی ،و همچنین هدررفت منابع را از پیامدهای عدم برنامه‌ریزی صحیح تعمیرات اساسی دانست و اظهار داشت: با شناسایی گلوگاه های تعمیرات اساسی سالهای قبل،در تلاش هستیم تا در راستای هدف استراتژیک مدیریت دارایی فیزیکی ، ،تمامی درخواست‌کارهای مرتبط با حوزه نگهداری و تعمیرات و بازرسی فنی را به نحو مطلوب و از طریق یک ساختار مناسب به انجام برسانیم
وی همچنین به حدود2500 درخواست کار تعمیراتی در بازه تعمیرات اساسی اشاره کرد و گفت: از این میزان درخواست کار تعمیراتی می‌توان به بازرسی بیش از 250 ایتم اصلی شامل( تانک، درام، مبدل، فیلتر او..)انجام کالیبراسیون بیش از 200 شیر ایمنی (Psv)، انجام تعمیرات بر روی بیش از 300عدد از شیر الات ،،جوشکاری بیش از 200 نقطه از مسیربخار و فرایند و همچنین انجام 15 درخواست کار اصلاحی (MR) مربوط به واحد مهندسی و .... اشاره کرد.
رییس تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم گفت: تعمیر 6 عدد از ولوهای 48 و34 اینچ فلر فاز 15 و همچنین تعویض مولکولارسیو 6 دستگاه درایر در ردیف‌های اول و دوم گازی ، بازسازی HP SEPERATOR واحد 100 ،تعمیر و بازسازی فیلتر کوالیسر ،پروژه بهبود وضعیت ITR0,10،تعمیر کابل خط اصلی ورودی 33 کیلو ولت پالایشگاه از دیگر اقدامات مهمی است که در تعمیرات اساسی سال‌جاری در حال انجام است.
این مقام مسوول با اشاره به همکاری خوب تعمیرات اساسی ستاد در فرایند انجام تعمیرات اساسی مجتمع گفت: انجام تعمیرات اساسی امسال طی 21 روز و با جذب بیش از 700 نفر نیرو از 18 شهریور ماه شروع شده است و خوشبختانه با تلاش ارزنده نیروهای ایمنی پالایشگاه، تاکنون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده‌ای نداشته‌ایم.
مهندس نصیری با اشاره به نقش پررنگ مجتمع گاز پارس جنوبی در تولیدگاز و اهمیت این محصول استراتژیک در سبد انرژی کشور گفت: در دنیای رقابتی امروز، توجه ویژه به حوزه نگهداری و تعمیرات یکی از عوامل تعیین کننده برای موفقیت و سرآمدی مجتمع گاز پارس جنوبی در عملیات و رقابت‌پذیری در تراز جهانی است.
وی در پایان با تأکید بر ضرورت تکیه بر توان شرکت‌های داخلی در شرایط کنونی گفت: تهدیدات و محدودیت‌های ناشی از تحریم یک فرصت استثنایی برای ماست و ما توانستیم با تکیه بر ظرفیت شرکت‌های داخلی و گسترش همکاری‌های دوطرفه،نسبت به تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود در تعمیرات اساسی اقدام نماییم.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید