جزییات خبر

با انجام اقدمات اصلاحی و پیشگیرانه؛

تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۱۰

کامبیز صفتی،رئیس بهره برداری پالایشگاه هشتم از پایان تعمیرات اساسی این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛رئیس بهره برداری پالایشگاه هشتم مجتمع در ادامه گفت: تعمیرات اساسی این پالایشگاه که از 9 مرداد ماه با فاز 21 آغاز و با موفقیت در تاریخ 31 مرداد ماه پایان یافت، یکی از بزرگترین و حساس ترین تعمیرات اساسی انجام شده پس از فرآیند تحویل و تحول پالایشگاه بوده است.

صفتی در ادامه عنوان داشت: در این تعمیرات اساسی در مجموع 1391 فعالیت انجام شده که از اهم آنها می توان به بازرسی اولیه تجهیزات به تعداد 126 مورد که موجب ارتقاء شاخص بازرسی هدفمند داخلی تجهیزات پالایشگاه از 17 به 33 درصد گردید.

و همچنین عملیات تعویض کاتالیست بستر های نم زدای ردیف های دوم،سوم و چهارم واحد احیاء، عملیات توپکرانی (Pigging Operation) هر دو خط خوراک ، تمیزکاری تمامی مخازن و بازرسی هر سه تیپ مشعلHP/MP/LPفاز 21،تعمیر تعداد326شیر،رفع نشتی 163مورد درقسمت های مختلف بخار و گاز ومرتفع شدن 28 عدد از موارد نا ایمن سطحAنام برد.

وی در ادامه اظهار نمود: در بخش شبکه برق نیز با برگزاری جلسات متعدد، علی رغم عدم وجود اسناد و مدارک اصلی پروژه، اقدامات مهمی همچون برنامه نویسی جهت Auto Reset شدن موتورهای کمپرسورهای صادرات گاز و مرتفع شدن مشکل Barring Mode کمپرسورهای ، اصلاح مسیر تغذیه برق مربوط به1507 موتورLVاز برق اصلی به برق UPSو همچنین اصلاح مسیر اتصال سیگنال UPSبه DCSکه باعث برداشتن 28 عدد MIHاز مدار UPSگردید را نام برد.
این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: با توجه به لزوم تحویل بخش های مختلف پالایشگاه با کمترین تعداد پانچ از کارفرما، پس از برگزاری جلسات متعدد با مجری طرح و پیمانکاران مربوطه و دعوت از وندورهای مختلف، در این تعمیرات اساسی 1614 پانچ برطرف گردیده که این میزان پانچ برطرف شده را میتوان در نوع خود کم نظیر دانست.

لازم به ذکر است که در تعمیرات اساسی انجام شده در مجموع تعداد 3087 مجوز کار صادر شده که با عنایت به ارائه دستورالعمل های صادر شده،بازرسی های مداوم و مکرر،پایش های منظم صورت گرفته و نظارت های دقیق در تمامی فعالیت ها و صدور و اجرای دستورالعمل
(Pre Start upsafety Review)PSSRابلاغی مقام عالی وزارت جهت راه اندازه ای واحد های عملیاتی، خوشبختانه این تعمیرات اساسی به بهترین نحو ممکن و بدون حادثه ناتوان کننده پایان یافتهکه این امر موجباتآمادگی کامل این پالایشگاه برای تولید حداکثری در فصل زمستانرا فراهم آورده است.

صفتی گفت: که در راستای حمایت از تولید داخل ،از بارزترین اقدامات صورت گرفته میتوان به جایگزینی کاتالیست های تولید داخل به جای کاتالیست های نوع خارجی جهت استفاده در بسترهای نم زدا نام برد.

وی در پایان از تلاش های مجدانه تمامی همکاران در بخش های مختلف و همکاران محترم ستادی سپاسگزاری و از مدیریت محترم پالایشگاه که با حمایت های دلسوزانه خود و ارائه طریق های فنی باعث انجام یک تعمیرات اساسی موثرو کارا شده اند قدردانی نمود.


مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید