جزییات خبر

آمادگی کامل برای تامین پایدار گاز در زمستان

تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام است

تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در حال انجام است
(یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸) ۰۸:۱۵

سرپرست بهره برداری پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت؛ تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی ( فازهای 17 و 18 ) از تاریخ 30 مردادماه آغاز شده است و با پیشرفت فیزیکی بسیار خوب و طبق برنامه ی زمانبدی شده در حال اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ کمال شبندی ، سرپرست بهره برداری پالایشگاه هفتم ( فازهای 17 و 18) در این باره عنوان داشت: تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم از تاریخ 30 مرداد ماه آغاز شده و با آمادگی تمام تیم ها و واحدهای عملیاتی در تاریخ 17 شهریور به پایان خواهد رسید.


شنبدی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در بازه زمانی سال جاری عنوان داشت: اجرای کامل و بی نقص سیستم کنترل توزیع برق (PDCS)، عملیات در دست اقدام تعویض پکینگهای برج احیاء ردیف چهارم واحد شیرین سازی، درخواست اصلاح سیستم میترینگ اتان، انجام تعمیرات پیشگیرانه کمپرسورهای صادرات گاز، بازرسی اولیه و داده برداری از تجهیزاتی که تاکنون بازرسی نشده اند، اعمال تغییرات سیستمی و لاجیکی در سیستم DCS و مرتفع ساختن مشکلات فرایندی و تعمیراتی در راستای داشتن تولید پایدار گاز از اهم اقدامات انجام شده در تعمیرات اساسی سال جاری می باشد.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: براساس تصمیمیات اتخاذ شده و تعداد ایتمهای تعمیرات اساسی بازه تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم 19 روز در نظر گرفته شده است و در این مدت 19 روز فاز 18 و 9 روز فاز 17 از مدار تولید خارج خواهد شد.


سرپرست بهره برداری پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: در خصوص تجهیزات دوار حیاتی و بسیار خاص با تکیه بر دانش همکاران مجرب تعمیرات روتاری انجام تعمیرات پیشگیرانه با موفقیت به پایان رسید.

وی ادامه داد، انجام طرح اصلاحی میترینگ اتان و برخی طرحهای دیگر به همت همکاران مهندسی در حال انجام است که نشان از تکیه بر دانش داخلی می باشد. در خصوص اجرای PDCS نیز صرفا" از توان و دانش همکاران تعمیرات برق پالایشگاه هفتم استفاده شده است. جهت تامین اکثر قطعات تجهیزات نیز صرفا" از توان شرکتهای داخلی استفاده شده است.



وی در ادامه به تعداد نیروهای فعال در قسمت های مهم اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تعداد 198 نفر در بخش مکانیک ثابت، 10 نفر مکانیک دوار، 98 نفر سرویسز، 36 نفر کارگاه، 24 نفر برق، 13 نفر ابزار دقیق و 2 نفر بازرسی و در مجموع 381 نفر بعنوان نیروی اورهال و 199 نفر نیروی چارت پالایشگاه هفتم در مجموع 580 نفر در تعمیرات اساسی سال جاری مشارکت دارند.

سرپرست بهره برداری پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: هدف از انجام تعمیرات اساسی سال جاری در گام اول اجرای سیستم کنترل توزیع برق (PDCS) پالایشگاه توسط همکاران گروه برق پالایشگاه هفتم می باشد. در این بازه 19 روزه، بازرسی اولیه از تجهیزاتی که تاکنون بازرسی نشده اند علی الخصوص جدا کننده واحد 113 (DISULPHIDE OIL SEPARATOR) و همچنین بررسی شرایط و تعویض پکینگهای برج احیاء ردیف چهارم گازی نیز از جمله اهداف اصلی تعمیرات اساسی سال جاری می باشد.

شنبدی در ادامه به مهترین کار شاخص در پالایشگاه هفتم در بازه زمانی تعمیرات اساسی اشاره نمود و گفت: از اجرای سیستم کنترل توزیع برق (PDCS) توسط تیم متبحر و متعصب برق پالایشگاه هفتم می توان بعنوان کار شاخص در بازه تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم یاد کرد.

وی افزود: تشکیل بیش از 11 جلسه در خصوص تعمیرات اساسی، مشخص شدن چارت تعمیرات اساسی و تعیین شرح وظایف هر بخش، بررسی چند مرحله ای ایتمهای تعمیرات اساسی، پیگیری موارد بسیار حیاتی که در تعهدات طرح فاز 17 و 18 بوده اند، معرفی نفرات زبده و شرکتهای پیمانکاری کارآمد به پیمانکار و پشتیبانی مناسب از پرسنل تعمیرات اساسی از جمله موارد و اقدامات دیده شده در راستای پیشبرد موثر و هماهنگ تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم می باشد.

شنبدی در پایان با اشاره به نقش واحدهای مختلف در بازه تعمیرات اساسی خاطر نشان کرد: قطعا" گروه تعمیرات بیشترین نقش را در زمان تعمیرات اساسی ایفا خواهند نمود؛ منتهی هر چند " تعمیرات اساسی " با واژه " تعمیرات "عجین شده است برداشت کلی از " تعمیرات اساسی " به منزله فعالیت بیشتر و پر رنگ تر بخشی خاص مد نظر نمی باشد. گروههای بهره برداری در جهت آماده سازی، مهندسی عمدتا" در جهت طرحهای اصلاحی ، HSE در جهت ایمنی و حتی خدمات اداری بعنوان پشتیبانی در بازه تعمیرات اساسی نقشی اساسی و موثر دارند و دوشادوش واحد تعمیرات نقش آفرین هستند.


مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸) ۰۸:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید