جزییات خبر

با امادگی تمامی واحد های پالایشگاهی

برگزاری بدون اطلاع رزمایش پدافند غیر عامل و مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی

برگزاری بدون اطلاع رزمایش پدافند غیر عامل و مدیریت شرایط اضطراری در 
پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۳۷

تمرین پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری (بدون اطلاع) با حضور تیم های واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی و چند نقطه در سطح سایت یک با حضور مسئولان سازمان پدافند غیر عامل کشور، وزارت نفت و شرکت های تابعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم و جانشین مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در مدیریت شرایط اضطراری, در حاشیه برگزاری این تمرین گفت: صنعت گاز کشور یکی از صنایع پر ریسک صنعت می باشد.

خرمدل در ادامه گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با تجمع پالایشگاهها و اثرات دومینویی بروز بحرانها بر یکدیگر و با پتانسیل ریسک خطر پذیری بالا، پیش بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و مواجه، بازسازی و بازتوانی در فرآیند سیستماتیک مدیریت بحران را به عنوان یک ضرورت دانسته و در این راستا شاخصهای استراتژیک، اهداف و برنامه های خود را در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، احصاء نموده است.

مهندس خرمدل در ادامه خاطرنشان کرد: این مهم با تمرین و آمادگی جامع همیشگی و حداکثری در دستور کار مسئولان پالایشگاه/ پالایشگاههای معین و ستاد مجتمع قرار گرفت.

وی در ادامه ضمن اعلام موفقیت آمیز بودن این تمرین گفت: اجرای مانور جامع و سراسری با این سطح گستردگی با هدف افزایش هماهنگی بین شرکتهای مستقر در منطقه، هماهنگی بین مدیران شرکت‌ها، ایجاد هماهنگی و ارتباط منظم بین اتاق کنترل پالایشگاه‌ها و ستادهای مدیریت بحران پالایشگاه، مجتمع و منطقه، حصول اطمینان از عملکرد صحیح کلیه واحدها و گروههای درگیر در شرایط واقعی را از مهمترین اهداف این مانورها عنوان نمود.

به گفته ی مهندس خرمدل، از ضرورت نگاه آینده پژوهانه به کلیه حوزه های مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیر عامل شامل آمادگی، مقابله، مواجهه، بازسازی و بازتوانی با توجه به تراکم پالایشگاهها و مجتمع های پتروشیمی در سطح کل منطقه می باشد.


مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید