جزییات خبر

رئیس تعمیرات پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد:

انجام بیش از یک هزار و 390 برنامه تعمیراتی در 3 هفته

انجام بیش از یک هزار و 390 برنامه تعمیراتی در 3 هفته
(پنج شنبه ۲۴ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۲۶

تعمیرات فازهای 20 و 21 در بهترین شرایط و مطابق برنامه ریزی در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسن خسروآبادی، رئیس تعمیرات پالایشگاه هشتم از روند مناسب برنامه‌های تعمیراتی در فازهای 20 و 21 خبر داد و گفت: تعمیرات اساسی فازهای 20 و 21 از نهم مرداد آغاز و تا سی ام مرداد به مدت 22 روز ادامه خواهد داشت.


به گفته وی؛ شروع برنامه های تعمیراتی در این پالایشگاه با فاز 21 بوده و از تاریخ 17 تا 26 مرداد کل پالایشگاه توتال شات دان خواهد داشت.
خسروآبادی افزود: مجموع درخواست کارهای ثبت شده برای این بازه یک هزار و 390 است که باید در زمان تعمیرات اساسی انجام شود. همچنین قبل از شروع تعمیرات اساسی برای مسیرهای گاز ترش ورودی از سکو به پالایشگاه بطور کامل عملیات پیگرانی انجام شده است.
وی گفت:در حوزه تجهیزات ثابت حدود 500 آیتم تعمیراتی مربوط به شیرآلاتی است که باید تعمیر و یا تعویض شوند و تعداد 140 آیتم اصلی نیز وجود دارد که شامل درام‌ها، مخازن، تانک‌ها، مبدل های حرارتی و فیلترها و درایرها می شوند که عمدتا با توجه به رویکرد و دستورالعمل های بازرسی فنی باید بصورت دوره ای مورد بررسی و بازدید قرار گیرند.
همچنین برای ردیف های دوم و سوم و چهارم شیرین سازی، کاتالیست های بسترهای نم زدا تخلیه و شارژ مجدد می شوند. و مبدل حرارتي 101E302 با وزت تقریبی 55 تن دمونتاژ و مورد بازدید فنی قرار خواهد گرفت. و ولوهای اصلی مسیر بخار عیب یابی و تعمیر می شوند.
وی افزود:در حوزه تجهیزات دوار عملیات بروسکوپی و تمیزکاری توربین های واحد 106 و همچنین انجام اصلاحات مهندسی مسیر خنک کاری Blower های واحد 108 با کمک شرکت سازنده، و تعمیرات دوره ای تعدادی از تجهیزات دوار انجام خواهد شد.
در حوزه سرویسهای تعمیراتی نیز حدود بیست و نه هزار متر مکعب داربست اجرا شده است. که یکی از آنها داربست بندی برای بازدید فنی تیپ فلرهای HP,MP,LP فاز 21 پالایشگاه بوده است.
در حوزه خدمات کارگاهی نیز با توجه به تجهیزات کارگاهی موجود، سعی شده است که بیشتر موارد تعمیراتی در پالایشگاه بصورت مستقل انجام شود و در مواردی نیز از خدمات کارگاه مرکزی ستاد استفاده شده است.
به گفته وی؛ در حوزه برق و ابزار دقیق علاوه بر تعمیرات دوره ای و پیشگیرانه برنامه ریزی شده،بسیاری از پانچ ها و کارهای باقیمانده از زمان راه اندازی طرح نیز برطرف خواهد شد.
که اهم آنها تعمیرات دوره ای برق ورودی پالایشگاه و UPS ها میباشد. و همچنین پانچ های مربوط به سیستم PDCS و رله های حفاظتی نیز برطرف شده است.که انجام این موارد پایداری تولید پالایشگاه راافزایش می‌دهد.
در حوزه ابزار دقیق علاوه بر انجام تعمیرات دوره ای برنامه ریزی شده، نواقص سیستم کنترل DCS,FGS,ESD و همچنین سیستم جنرال آلارم پالایشگاه نیز راه اندازی و رفع پانچ شده است. و در واحد 106 طرحهای مهندسی تایید شده، بطور کامل اجرا شده است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود 900 پانج از زمان اجرای طرح باقیمانده است که عمدتا مربوط به موارد برق و ابزار دقیق می باشد،اظهار داشت:این موارد باید در زمان اورهال انجام شوند که علاوه بر فعالیت‌های تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته‌اند و از طرف مجری طرح بموازات برنامه تعمیرات اساسی، در حال انجام میباشد.


خسروآبادی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از 860 نفر به صورت دو شیفت کارهای تعمیراتی را انجام می‌دهند.
به گفته وی؛ برای دوره تعمیرات اساسی حدود 450 نیروی موقت جذب شده‌اند که این تعداد علاوه بر 410 نفر نیروی پیمانکاری پالایشگاه برای تعمیرات جاری هستند.
رئیس تعمیرات پالایشگاه هشتم با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌ها برای مدیریت زمان و منابع و بهینه‌سازی هزینه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: منابع مورد نیاز متناسب با حجم فعالیت و درخواست کارها از پاییز سال گذشته آنالیز شده و تجهیزات و ابزارآلات و نیروی انسانی و دیگر تمهیدات مورد نظر در حوزه کارفرما و پیمانکار آماده سازی شده است.
وی عنوان داشت: در روزهای تعمیرات اساسی تاکنون در هر شیفت حدود 200 مجوز کار صادر می‌شود که نشان‌دهنده حجم بالا و فشردگی برنامه‌های تعمیراتی است.
خسروآبادی گفت: در زمینه اقلام یدکی نیز از مهر و آبان سال گذشته برنامه‌ریزی لازم برای تأمین اقلام مورد نیاز صورت گرفته است. و در مجموع برای انجام تعمیرات اساسی 7 هزار قلم کالا مورد نیاز میباشدکه تمام این اقلام از داخل کشور تأمین شده است و هیچ نگرانی از این بابت نداریم.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اهداف استراتژیک اداره تعمیرات نیز16 هدف مهم و تاثیر گذارتعریف شده است، گفت: تعدادی از این اهداف باید در پایان دوره تعمیرات اساسیمحقق شوند که خوشبختانه مطابق با برنامه ریزی های انجام شده، اجرای آنها عملیاتی شده است و نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر نسبت به برنامه دارای پیشرفت مناسب هستیم و امیدواریم مطابق برنامه فعالیت‌های تعمیراتی پایان یابد.
همچنین از زحمات مدیریت و مجموعه پالایشگاه هشتم و مجموعه مدیریت عملیات و بازرگانی در بثمر نشستن و تحقق برنامه های تعمیرات اساسی کمال تشکر و قدردانی را دارم.






مجتمع گاز پارس جنوبی
(پنج شنبه ۲۴ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۲۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید