جزییات خبر

سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تولید محصولات باارزش افزوده از گاز طبیعی با بالاترین کیفیت

تولید محصولات  باارزش افزوده از گاز طبیعی با بالاترین کیفیت
(شنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۰۳

گاز طبیعی خروجی فازهای 17 و 18 بخاطر شرایطی که در فرآیند شیرین سازی دارد، فاقد دی اکسید کربن بوده و از ارزش حرارتی بالایی برخوردار است و در سطح مجتمع منحصر به فرد است و پتانسیل خوبی برای استفاده در صنایع با تکنولوژی بالا اعم از تولید LNG‌ و GTL می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسن اسعدی، سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی گفت: در سال گذشته؛ تولید محصولات با ارزش افزوده بالا از جمله پروپان و بوتان از رشد خوبی برخوردار بوده است.

اسعدی خاطر نشان ساخت: از نظر کیفیت و کمیت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا مانند اتان، پروپان و بوتان توجه ویژه ای به جلب رضایت مشتریان و ذی نفعان داشته و با تمام توان به همین رویکرد ان شاالله ادامه خواهیم داد.

سرپرست فاز هفتم پالایشگاه پارس جنوبی گفت: ویژگی خاص پالایشگاه هفتم تولید محصول با ارزش افزوده اتان به عنوان خوراک اصلی تعدادی از پتروشیمی های پایین دست بوده و در مجتمع، بالاترین نرخ استحصال اتان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر این موضوع که برخی از پالایشگاه های جدید واحدهای فرآیندی تکمیلی دارند، تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی بخش های باقی مانده پالایشگاه توسط طرح و انجام برنامه های اصلاحی ، در بحث تحقق الزامات محیط زیستی، ارتقای ایمنی فرآیند تولید، افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده و کیفیت بالا ، نقش پالایشگاه هفتم در زنجیره تامین انرژی پاک پررنگ تر خواهد شد.

به گفته اسعدی، میزان توتال سولفور در محصولات پروپان و بوتان، پالایشگاه های جدید از جمله پالایشگاه هفتم -که دارای بخش های تکمیلی بوده – پایین بوده و برای مشتریان جذابیت خوبی در خرید این محصولات ایجاد می کند.

وی افزود: گاز طبیعی خروجی فازهای 17 و 18 بخاطر شرایطی که در فرآیند شیرین سازی دارد، فاقد دی اکسید کربن بوده و از ارزش حرارتی بالایی برخوردار است و در سطح مجتمع منحصر به فرد است و پتانسیل خوبی برای استفاده در صنایع با تکنولوژی بالا اعم از تولید LNG‌ و GTL می باشد.



مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید