جزییات خبر

پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی پیشرو در رعایت الزامات زیست محیطی:

دستیابی به تمام استانداردهای جهانی در حوزه محیط زیست

دستیابی به تمام استانداردهای جهانی در حوزه محیط زیست
(دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸) ۱۱:۵۸

در ارزیابی های صورت گرفته فازهای 6 و 7 و 8 همواره از پالایشگاه های برتر در حوزه محیط زیست بوده و در شاخص های مختلف وضعیت خوبی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ رئیس محیط زیست پالایشگاه چهارم گفت: فعالیت‌های این مجتمع براساس شاخص‌های جهانی است و ما سعی می کنیم، اختلاف معیاری از این شاخص ها نداشته باشیم. 7 سال متوالی توانسته ایم در مجتمع پایین ترین ایندکس فلرینگ را داشته باشیم.

شاخص IOGPشاخص جهانی برای معیار فلرینگ است، آخرین عددی که صنایع نفت و گاز دنیا اعلام کردند 12.1 است که شاخص سال گذشته ما 1.1 بود.

سعید ابراهیمی افزود: در بحث COD شاخص آلایندگی پساب خروجی پالایشگاه پایین ترین میزان را نه تنها در مجتمع که در مقایسه با پتروشیمی منطقه نیز داراست.

به گفته وی؛ در 5 سال گذشته میانگین اعداد ثبت شده این حوزه تقریبا معادل نصف شاخص های زیست محیطی است و این نشان دهنده عملكرد مناسب تصفیه خانه فازهای 6 و 7 و 8 است.

ابراهیمی می گوید: تصفیه خانه پالایشگاه چهارم دارای فرآیندی خاص و منحصر به فرد است و تنها پالایشگاه در منطقه است که تصفیه خانه بیولوژیک و شیمیایی دارد.

رئیس محیط زیست پالایشگاه چهارم تصریح کرد: در زمینه شاخصGAG (Green house gasses) که مربوط به میزان انتشار گازهای گلخانه ای است؛ پالایشگاه چهارم پایین ترین رکورد و بهترین مقام در منطقه را داراست.

وی در ادامه در خصوص میزان انتشار SO2 و SO3 اظهار داشت: میزان انتشار این آلاینده ها در فازهای 6 و 7 و 8 تقریبا برابر صفر است.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئولیت های اجتماعی گفت: سال گذشته موفق شدیم تعدادی از NGO های منطقه را کنار هم جمع و با آن ها جلسه برگزار کنیم و در مورد موارد مختلف از جمله مسائل زیست محیطی شهرستان های منطقه هم فکری و برنامه ریزی انجام دهیم.
وی یادآور شد: در خصوص zero waste index نیز استاندارد مجتمع گاز بسیار سختگیرانه است و با استانداردهای روز اروپا برابری می کند.

رئیس محیط زیست پالایشگاه چهارم تاکید کرد: در ارزیابی های صورت گرفته این پالایشگاه همواره از پالایشگاههای برتر در حوزه محیط زیست بوده و در شاخص های مختلف وضعیت خوبی داریم.

سعید ابراهیمی یادآور شد: در ماه های آینده در واحد پساب دستگاهی نصب می کنیم که یکی از جدیدترین متدهای نمونه گیری در منطقه است.

وی تاکید کرد: اولین پالایشگاهی بودیم که برن پیت یا چاله سوزان را حذف کردیم و چرخه برگشت لجن هیدروکربنی را کامل کردیم در حال حاضر بالغ بر 6 سال است که چاله سوزان پالایشگاه خاموش اس


مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸) ۱۱:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید