جزییات خبر

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تخلیه برج ریجن مهمترین کار در بازه تعمیرات اساسی است

تخلیه برج ریجن مهمترین کار در بازه تعمیرات اساسی است
(سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۲۵

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تخلیه برج ریجن مهمترین کار در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال جاری است

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم گفت: مهمترین کار تعمیرات اساسی امسال تخلیه برج ریجن ترینر 4 است.


این مقام مسئول عنوان داشت: رفع مشکل PDCS پالایشگاه هفتم ( power distribution control system ) برای مدیریت استفاده بهینه از انرژی الکتریکی موجود که برای کلیه تجهیزات برقی پالایشگاه هفتم پیاده سازی کامل نشده بود فعالیت دوم قابل برنامه ریزی دقیق و اساسی واحد تعمیرات , نیز در درستور کار است که متاسفانه این فعالیت نیز جزو پانچ پروگه است و تاکنون از طرف طرح فازهای 1718 پیگیری اساسی نشده بود.

وی ادامه داد: رفع مشکلات باقی مانده از طرح و رسیدن به نگهداری و تعمیرات بهینه مد نظر مدیریت نت زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد.

بهزادی افزود: عمداتا پالایشگاه‌های تازه تاسیس مشکلات مشابه دارند و این ناشی از عدم تسلط نیروهای راه اندازی پروژه نسبت به فعالیت های مدیریت نت است چرا که غالبا فعالیت های نصب و راه اندزای را انجام داده و تسلط کافی بر نگهداری صحیح از تجهیزات نداشته و نمی‌توان در تعمیرات اساسی از آنها توقع داشت.

در تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم با ستاد تعمیرات تعامل خوبی وجود دارد. ما از خدمات کارگاه مرکزی و بالاخص زحمات واحد حمل و نقل تعمیرات اساسی ستاد همیشه قدردانی میکنیم. تعمیرات اساسی ستاد 25 نفر نیروی مجرب و توانمند هستند که در مواقع لزوم به ما کمک نموده اند .

وی خاطر نشان ساخت: در زمستان و بارندگی ها آب های سطحی نتوانستند مشکلی برای ما ایجاد کنند چون همه مشکلات را از قبل پیش بینی و برطرف کرده بودیم و به هیچ وجه در تولید گاز اصلا توقف در این خصوص نداشتیم.

از 7 توربین این پالایشگاه 3 تا در حال تعمیر است و با همان 4 توربین حداکثر تولید را بدون توقف داشته ایم و خدایی را شاکریم که توانمندی شرکت های داخلی در بازسازی قطعات و همچنین ساخت قطعات توربین های SGT600 وجود دارد.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم تصریح کرد: از ابتدای شهریور تا 12 شهریور ماه تعمیرات اساسی این پالایشگاه به طول خواهد کشید. این در حالی است که سال گذشته از 26 خرداد ماه تا 11 تیر ماه به مدت 17 روز کاری تعمیرات اساسی انجام شد که 5 روز آن توتال شات دان بود.

بهزادی افزود: زمان توقف کاری پالایشگاه واحدهای یوتیلیتی را سرکشی و تعمیرات را انجام می‌دهیم. سال گذشته 625 آیتم تعمیر شد که عمده آیتم‌ها مشکلات برج های ریجن؛ تعویض و تخلیه پکین های برج‌های ریجن بود. بازدید ساپورت‌های نگهدارنده و پکینگ‌هایی که ریزش کرده بودند و بداخل لاین های ارتباطی و فن های هوایی نفوذ کرده بودند ، فرآیند تعمیرات اساسی سال گذشته را طولانی‌تر کرده بود.

وی گفت: اقدامات اصلاحی مهندسی که در واقع جز MRها هستند، در طرح دیده نشده بود و ما این اصلاح‌ها را بر روی خطوط ورودی گاز به پالایشگاه از فاز 6، 7 و8 MR001 انجام دادیم. رفع مشکلات Barring block توربین های SGT600 در واحد برق داشتیم که برای 4 توربین مشکلات برین بلاک حل شد و دو توربین دیگر را در طول سال انجام می‌دهیم. همچنین مشکلات عملکرد نادرست رله‌های دیفرانسیل ترانسفورماتورهای 132 و 133 کیلو ولت تی آر 102 را برطرف کرده‌ایم.


مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید