جزییات خبر

سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی تاکید کرد؛

سازندگان و تولیدکنندگان داخلی باید همسو با پیشرفت و شتاب مجتمع گاز پارس جنوبی گام بردارند

سازندگان و تولیدکنندگان داخلی باید همسو با پیشرفت و شتاب مجتمع گاز پارس جنوبی گام بردارند
(چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۱۵

سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع شرکت‌های سازنده و تولید کنندگان داخلی گفت: شتاب در مجتمع گاز پارس جنوبی در حال افزایش است، سازندگان و تولیدکنندگان داخلی باید بتوانند با این شتاب و پیشرفت حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، جواد سهیلی، سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی روز سه‌شنبه ( 3 اسفندماه )، با حضور در اولین نمایشگاه بازار فناوری و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی در پایتخت گاز ایران و در جمع سازندگان و تولیدکنندگان داخلی گفت: با توجه به این‌که امسال اولین نمایشگاه بازار فناوری و نوآوری سازندگان و تولیدکنندگان داخلی در پایتخت گازی ایران با حمایت و همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس محقق شده قطعا کمبودهای فراوانی دارد که این مهم در سال‌های آینده مرتفع خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از برپایی چنین نمایشگاهی در عسلویه عنوان داشت: اگر قرار باشد نمایشگاه گازی با حضور سازندگان و تولید کنندکان داخلی در کشور برپا گردد، چنین اقدام بزرگی باید در عسلویه محقق شود، زیرا مصرف کننده و تولید کننده در کنار هم هستند.

سهیلی با بیان پیشنهاد به سازندگان داخلی یادآور شد: شرکت‌های سازنده و تولیدکنندگان داخلی باید در سایه‌ى همدلی و انسجام بتوانند عسلویه را به یک بازار بزرگ صنعتی تبدیل نمایند.

وی بر همین اساس عنوان داشت: توسعه و ساخت قطعات و تجهیزات داخلی باید بیشتر مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد و چالش‌ها نیز باید برطرف شود.

مجتمع گاز پارس جنوبی پیشگام در ساخت قطعات و تجهیزات داخلی

سهیلی در مورد اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی، به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه‌ی وزارت نفت همواره در ساخت قطعات و تجهیزات پیشگام بوده است گفت: مجتمع گازی بزرگ کشور, به عنوان یکی از کارفرمای وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران اکنون پیشرو در حوزه ساخت داخل می‌باشد و مجتمع عظیم گازی کشور به دلیل پتانسیل‌های بسیار بالا در اولویت اول ساخت تجهیزات قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های خیلی اساس و مهم در بحث ساخت داخل، عدم وجود حلقه‌ی ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌باشد و این مهم تاکنون تعریف نشده و نظام مند نیست.

سهیلی بر همین اساس گفت: تولیدکنندگان داخلی برای خودشان جزیره‌ای عمل می‌کنند و باید این مهم اصلاح شود.

مجتمع گاز پارس جنوبی به دنبال خرید قطعات و تجهیزات با کیفیت داخلی است

این مقام مسئول با اشاره به محدودیت خرید در مجتمع عظیم گازی کشور خاطرنشان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در بحث خرید با محدودیت‌های روبرو می‌باشد که امکان خرید اختصاصی مقدور نمی‌باشد و باید به دنبال این باشیم که فضای رقابی پدید آوریم.

وی گفت: همه‌ی تولیدکنندگان داخلی نیز توقع دارند که از آنان خرید شود که این امر نیز توقع به جا و منطقی نیز می‌باشد ولی مجتمع با محدویت های زیادی روبرو می‌باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: مجتمع گازی پارس جنوبی به دنبال ایجاد فضای رقابتی سالم است و تولید کنندگان داخلی هم هر کالایی که تولید می‌کنند ما نخواهیم خرید، بلکه واقعیت این است که ما به دنبال خرید قطعات و تجهیزات با کیفیت داخلی هستیم.

شرکت‌های تولیدی اگر جنس با کیفیت داخلی عرضه کنند، مجتمع گاز پارس جنوبی قطعا وظیفه خواهد داشت از آن تولید کننده به طور کامل حمایت و استقبال نماید.

محدودیت‌های تولید کنندگان داخلی باید حل و فصل شود

جواد سهیلی، سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان مشکلات و محدودیت‌های تولیدکنندگان داخلی گفت: مشکلاتی از قبیل: بحث منبع مالی، در بحث تضامین، پیش پرداخت‌هایی که باید از 25 درصد بیشتر باشد، میان پرداختی باشد، به جای ضمانت نامه‌ی بانکی سفته از آنان گرفته شود و مسائل متعدد دیگر که همه‌ی این مسائل جزء دغدغه‌های اصلی تولید کنندگان داخلی می‌باشد.

وی گفت: به نظر جمعی مدیران مجتمع، این موارد و مسائل و دغدغه‌ها باید در جای دیگر حل و فصل شود.

سهیلی ادامه داد: مجتمع گازی پارس جنوبی نیز باید طبق رعایت آیین‌نامه تضمین شده گام بردارد و بررعایت آن تمام اقدام نماید و قطعا این محدودیت‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: ولی معتقدیم که تولید کنندگان داخلی را با حمایت کنیم و در بحث منابع مالی باید به آنان کمک کرد تا این کار انجام شود.

تولیدکنندگان باید واحد بازاریابی خود را فعال نمایند

سهیلی با بیان اینکه شرکت‌های سازنده داخلی باید واحد بازاریابی خود را فعال نمایند گفت: یکی از چالش‌ها و گرفتاری‌هایی که همه‌ی تولیدکنندگان داخلی با آن روبرو هستند این است که واحد فروش و بازاریاب را ببا هم ادغام کرده اند که این روش صحییح نیست .

وی گفت: در صورتی که این دو واحد کاملا مجزا از هم و هر کدام با تخصص کاملا متفاوت می‌باشند و تولیدکنندگان داخلی باید واحد بازاریابی خود را بسیار، بسیار رونق بخشند.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر سازندگان و تولیدکنندگان داخلی به امید این باشند که مدیران و کارشناسان مجتمع به سراغ خرید کالاهای آنان برود هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
وی افزود: به خاطر اینکه حجم کارها در مجتمع گازی عظیم کشور بسیار گسترده و بالا می‌باشد و با شتاب بسیار زیادی در حرکت است و این سازندگان داخلی باید بتوانند با این شتاب و پیشرفت مجتمع گام بردارند.

سهیلی عنوان کرد: تولیدکنندگان داخلی باید با صنعت و مجتمع گاز پارس جنوبی همسو باشند و خود را به این حرکت سریع برسانند یعنی اینکه تولیدکنندگان داخلی در حد و اندازه مجتمع عظیم گازی کشور ظاهر شوند.

درهای انبار مجتمع عظیم گازی کشور به روی سازندگان داخلی باز است

وی با بیان اینکه همواره درب تمام انبارهای مجتمع گاز پارس جنوبی به روی سازندگان داخلی باز می‌باشد گفت: به دلیل این‌که شما سازندگان داخلی بتوانید نقشه برداری کنید تمام کارکنان و متخصصان در مجموعه‌ی مدیریت بازرگانی مجتمع در ستاد و پالایشگاه‌ها با شما نهایت همکاری خواهند داشت.

سهیلی تاکید کرد: قطعا این ارتباط سازنده و موثری که شما سازندگان داخلی با مجتمع خواهید داشتباعث خواهد شد که شما استراتژیک فروشتان را در عسلویه به عنوان بازار هدف‌مند ارتقاء بدهید.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 96 پالایشگاه‌های دیگری به مجموعه‌ی مدار تولید اضافه خواهد شد گفت: به شما سازندگان داخلی توصیه می‌کنم که حتما برای رونق و کسب این بازار در عسلویه برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشید و این بازار فضای بسیار مناسبی برای شما محقق خواهد کرد .

مجتمع گاز پارس جنوبی همواره با نگاه شریک بزرگ تجاری به سازندگان داخلی، این شرکت‌های بزرگ سازنده‌ى قطعات و تجهیزات داخلی را به عنوان بازوان چپ و راست خود می‌داند و از آنان حمایت می‌کند.‌

عکس نمایشگاه

عکس چهاردهم نمایشگاه
عکس سزدهم نمایشگاه
عکس دوازدهم نمایشگاه
عکس یازدهم نمایشگاه
عکس دهم نمایشگاه
عکس نهم نمایشگاه
عکس هشتم نمایشگاه
عکس هفتم نمایشگاه
عکس ششم نمایشگاه
عکس پنجم نمایشگاه
عکس چهارم نمایشگاه
عکس دوم نمایشگاه

مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید