جزییات خبر

مدیر عامل مجتمع گازپارس جنوبی خبر داد:

افزایش 12 درصدی تولید گاز طبیعی در پایتخت انرژی ایران

افزایش 12 درصدی تولید گاز طبیعی در پایتخت انرژی ایران
(دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷) ۱۴:۲۲

با توسعه صورت گرفته در پارس جنوبی و افتتاح فازهای جدید در سالیان اخیر برداشت گاز ایران از قطر پیشی گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ هادی هاشم زاده فرهنگ، مدیرعامل مجتمع گازپارس جنوبی با بیان اینکه مخزن پارس جنوبی دارای 14 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و 19 میلیارد بشکه میعانات گازی است، گفت: این حجم از گاز معادل 50 درصد ذخایر کشور و 8 درصد ذخایر گاز جهان است.

وی با تأکید بر اینکه مأموریت این مجتمع ارزش آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش پایدار گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی همراه با توسعه خدمات فنی دانش محور است، اظهار داشت: در سال جاری تولید گاز و سایر محصولات مجتمع افزایش یافته است.

وی با ذکر این مطلب گفت: در سال 97 میزان برداشت گاز از مخزن پارس جنوبی حدود 7 درصدی نسبت به سال گذشته رشد داشته که با برنامه ریزی و انجام فرآیندهای مناسب باعث افزایش حدود 12 درصدی در تولید گاز شیرین و گاز ترش خشک پالایشگاه های گاز پارس جنوبی شده است.

فرهنگ در تشریح اهمیت و ارزش محصولات مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: با در نظر گرفتن 20 سنت برای قیمت گاز ارزش محصولات پارس جنوبی در سال گذشته معادل 45 درصد درآمدهای دولت در سال 96 بوده است.

وی در ادامه با اشاره به سهم حدود 74 درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی فسیلی کشور عنوان کرد: هم اکنون نیمی از این سهم توسط مجتمع گاز پارس جنوبی تأمین می شود و پارس جنوبی در سبد انرژی فسیلی کشور حدود 50 درصد سهم دارد.



مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷) ۱۴:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید