جزییات خبر

با هدف افزایش سطح ایمنی و اطمینان و بهبود کنترل شرایط؛

راه اندازی سامانه‌ی هشدار آلارمینگ سیستم‌های کنترل DCSدر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

راه اندازی سامانه‌ی هشدار آلارمینگ سیستم‌های کنترل DCSدر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷) ۰۷:۴۱

رئیس تعمیرات سیستم‌های کنترل پالایشگاه ششم گفت: سامانه‌ی هشدار آلارمینگ سیستم‌های کنترل DCS با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه ششم با موفقیت راه اندازی گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ پیمان اشو رئیس تعمیرات سیستم های کنترل پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت: سامانه‌ی هشدار آلارمینگ سیستم‌های کنترل DCS با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه ششم در کوتاهترین بازه زمانی ممکن با موفقیت راه اندازی گردید.

وی با اشاره به قابلیت چشمگیر این سامانه در پیشگیری ازتوقف و کاهش تولید گفت: سیستم آلارمینگ، با هشدار به موقع به نفرات اتاق کنترل، آنها را از شرایط غیر نرمال مطلع ساخته و فرصت لازم را برای تحت کنترل درآوردن شرایط مهیا می‌سازد.
رئیس تعمیرات سیستم‌های کنترل پالایشگاه ششم عنوان داشت: راه اندازی سیستم فوق از کارهای بجا مانده از زمان طرح بوده که با توجه به اهمیت موضوع و در جهت افزایش سطح ایمنی و اطمینان و بهبود کنترل شرایط پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت.
به گفته ی مهندس اشو، پس از بررسی و انجام مطالعات و تحقیقات اولیه کارگروهی متشکل از مهندسین ابزاردقیق بخش فیلد و سیستم تشکیل و با همکاری کارشناسان بهره برداری و صرف 14.500 نفر ساعت زمان، تعداد آلارم‌های پروسسی از 1.200.000 آلارم به 50.000 آلارم در روز کاهش یافت و سیستم آلارمینگ در سرویس قرار گرفت.

وی عنوان داشت: از جمله اقدامات مهم انجام شده در این راستا می‌توان به رفع عیب ادوات سایت، تنظیم ضرایب تیونینگ، اصلاح تنظیمات در لاجیک و پیکربندی کارت‌های I/O اشاره نمود.

این مقام مسئول با بیان تأثیرات ارزشمند غیر مستقیم این سامانه بر حفاظت محیط زیست، افزود: با توجه به نقش مهم این سیستم در پیشگیری از توقف‌های پالایشگاه ، کمک شایانی به کاهشفلرینگ گازهای اسیدی و غیر اسیدی نیز می‌شود.

رئیس تعمیرات سیستم‌های کنترل پالایشگاه ششم همچنین راه‌اندازی این سیستم را در راستای بهبود شاخص‌های استراتژیک پالایشگاه دانست و عنوان کرد: تولید پایدار و مستمر، ارتقای سطح ایمنی، افزایش رضایت‌مندی نیروی انسانی و همچنین مدیریت اطلاعات و استفاده و آنالیز آنها از دیگر دستاوردهای راه اندازی این سیستم میباشد .

وی در پایان تصریح کرد: در راستای بهبود شاخص های استراتژیک، کاهش ضریب KPI در دستور کار قرار دارد که به زودی گزارش نهایی آن اعلام میگردد.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷) ۰۷:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید