جزییات خبر

برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت شنوایی و تنفسی در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت شنوایی و تنفسی در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۴۰

کارگاه آموزشی حفاظت شنوایی و تنفسی با حضور متخصصان و کارکنان در بازه زمانی سه روزه در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ سید احسان دانشی، سرپرست بهداشت صنعتی پالایشگاه ششم در این باره عنوان داشت: به موازات پیشرفت تکنولوژی و دانش بشر، موضوعاتی مطرح می‌گردد که در گذشته کمتر مورد بحث قرار گرفته‌اند و آلودگی صوتی و مشکلات تنفسی، ارمغانی از همین پیشرفت تکنولوژی است.

مسوول بهداشت صنعتی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه سر و صدا یکی از قابل‌ پیشگیری‌ترین آلاینده در محیط کار است افزود: این این مورد یکی از شایع‌ترین مواجهات شغلی است و موجب کاهش شنوایی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی عوامل زیان‌آور محیط کار و ارزیابی‌های پزشکی قبل از انتخاب تجهیزات تنفسی و شنوایی اظهار داشت: در این دوره، انواع و ساختار تجهیزات شنوایی و ماسک‌های تنفسی و نحوه انتخاب و استفاده از آنها، به صورت کامل تدریس گردید.

این مقام مسول در ادامه افزود: در این کارگاه همچنین، آزمون‌های انطباق ماسک‌های تنفسی به صورت تئوری و عملی تشریح و توسط مورد تمرین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه حفاظت شنوایی و تنفسی موثر می‌تواند باعث کاهش میزان حوادث ناشی از کار و افزایش کارایی گردد، تصریح کرد: در محیط‌های صنعتی، طیف وسیعی از عوامل شیمیایی و فیزیکی زیان‌آور وجود دارد که خود مبیّن ضرورت استفاده کارکنان از تجهیزات حفاظت فردی مناسب و استاندارد است.

به گفته دانشی، شناسایی شناسایی، ارزیابی و کنترل خطرات فوق اهمیت بسزایی در حفظ منابع انسانی و افزایش بهره‌وری دارد.

مسئول بهداشت صنعتی پالایشگاه ششم همچنین ضمن تشکر از تلاش‌های آقای مهراب‌نژاد رییس بهداشت صنعتی مجتمع جهت برگزاری هرچه بهتر این کارگاه آموزشی، از حمایت‌های جدی جناب آقای مهندس ولی‌پور مدیریت پالایشگاه و آقای مهندس علی‌غلامی رییس HSE پالایشگاه ششم قدردانی نمود.

وی در پایان گفت: این کارگاه آموزشی از تاریخ 13 بهمن‌ماه 97 بمدت سه روز در پالایشگاه ششم، با تدریس دکتر مهدی جهانگیری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار گردید.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید