جزییات خبر

جلسه کمیته سلامت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

جلسه کمیته سلامت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷) ۱۵:۴۲

جلسه کمیته سلامت مجتمع گاز پارس جنوبی با حضور رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر، مدیرعامل و مدیران ستادی و پالایشگاهی مجتمع برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ جلسه ی کمیته ی سلامت مجتمع با حضور دکتر مهرداد حسین زاده، رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و مهندس فرهنگ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهندس فرهنگ، مدیر عامل گفت: خدمات بسیار ارزنده ی در کلینیک های مجتمع و بیمارستان توحید ارائه می گردد و این مهم دارای گستردگی و تنوع زیادی می باشد و این خدمات بسیار ارزنده با هیچ منطقه ی قابل مقایسه نیست و این دستاورد مهم جای تقدیر دارد.


مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد: ساختار کمیته ی سلامت در پالایشگاه ها مورد بازنگری قرار گیرد و بر حسب نوع کار در کار گروه های مختلف از جمله فرهنگی و ورزشی، اطلاع رسانی و زیر مجموعه این کمیته تشکیل شود و خروجی این کمیته ها و کارگروها در شورای راهبردی سلامت مجتمع مطرح گردد.

مهندس فرهنگ ادامه داد: سلامتی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی بسیار مورد اهمیت می باشد و امیدواریم بتوانیم برای این مهم گام های موثری برداریم و همیشه بر این باوریم که کارکنان بهترین سرمایه های سازمان می باشند.

در ادامه ی این نشست؛ دکتر مهرداد حسین زاده ، رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر عنوان داشت:
خوشبختانه اکنون شرکت های متعددی در منطقه ی پارس جنوبی مستقر می باشند و ارتباط بسیار خوبی و سازنده ای با شرکت های مستقر بخصوص مجتمع گاز پارس جنوبی وجود دارد.

دکتر حسین زاده در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه سلامت بسیار حیاتی می باشد و با توجه به اینکه نیروهای پیمانکاری آمار بسیار بالایی از نیروهای شاغل در پارس جنوبی را تشکیل می دهند، ضروری است حوزه سلامت عوامل زیان آور محیط کار برای این نیروها مورد بررسی و پوشش دهد.

این مقام مسئول گفت: در مرکز مشاوره ای مجتمع مسکونی پارس جم اقدامات بسیار شایسته ی با حمایت شرکت ها انجام شده و اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که تمامی موارد پیدا سازی خواهد شد.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر افزود: کیفیت کار معاینات طب صنعتی در مجتمع گاز پارس جنوبی بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است و در کل صنعت نفت بهترین متخصصان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

دکتر حسین زاده در ادامه به انجام معاینات طب صنعتی در حوزه پیمانکاری اشاره نمود و گفت: انجام معاینات طب صنعتی برای نیروهای پیمانکاری نیز باید با بالاترین کیفیت انجام شود .

وی گفت: با توجه به توسعه ی مستمر مجتمع گاز پارس جنوبی، بهداری و بهداشت نیز باید پا به پای تولید گام بردارد و موضوع کلینیک در پالایشگاه های جدید باید دنبال شود و ما دنبال آن هستیم که یک مرکز سلامت کار در سایت 2 مشابه مرکز سلامت کار پالایشگاه اول راه اندازی کنیم.
در ادامه این نشست علیرضا نجومی رئیس HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع ، گزارشات جامع از وضعیت معاینات شغلی و وضعیت شیوع و بروز بیماریهای مزمن، شغلی و اختلالات روان و میزان مواجهات کارکنان مجتمع با عوامل زیان اور محیط کار ارائه نمود.

نجومی در ادامه عنوان داشت: رویکرد مجتمع در حوزه سلامت در راستای چشم انداز و استقرار و توسعه ی عناصر هشت گانه سیستم مدیریت بهداشتIOGP براساس سند بالادستی ابلاغی وزارت نفت و شورای سلام می باشد.

وی ادامه داد: در این راستا مصوب شدن برنامه های مرتبط در قالب اهداف و برنامه های استراتژیک 97 مجتمع و پایش آنها در جلسات اهداف و برنامه ها و کمیته های سلامت نشان از تعهد مدیریت مجتمع به حوزه های سلامت کارکنان می باشد.

نجومی در ادامه خروجی نتایج پروژه ارزیابی سطح عناصر سیستم مدیریت بهداشت تمامی پالایشگاه ها و مقایسه عناصر با میانگین IOGP به همراه اقدامات شاخص و ارزنده بهداشتی و توصیه ها و پروژه های بهبود آتی را ارائه نمودند.


1


مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷) ۱۵:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید